Springen naar inhoud

lidocaine analysemethodes

• Log in om te kunnen reageren

p0ep

p0ep

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2006 - 11:09

ik ben met een project over Lidocaine :oops: gestart voor Fontys Hogescholen. Ik zou graag willen weten wat analysemethodes van lidocaine zijn.

Hoie. 8-[

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 september 2006 - 11:38

Dit is te vaag...

Kun je vertellen wat het doel van de analyse is?
Gaat het om de bepaling van de zuiverheid van lidoca´ne, of wil je het gehalte aan lidoca´ne weten in ..... een pilletje? zalfje? water? grond? autobandrubber? ooievaarskuitenvet?

:oops:

cipherIX

cipherIX

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2006 - 13:10

Beste Marjanne,

Zoals ik je nu een beetje ken uit dit forum - heb je enkel een analyse-methode voor het gehalte van "lidocaine" in aquarium-water bij de hand :oops: , of niet? Tevens schijnt er de laatste tijd veel gepost te worden over "lidocaine" - ze liggen er wakker van ...

Gegroet,
Martin

PS: persoonlijk toon ik interesse voor die "ooievaarskuitenvet"-methode

edje_CF

edje_CF

• >100 berichten
  • 173 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2006 - 13:26

zoek eens op het begrip chromatografie, dat moet je kennen aangezien je dat als het goed is op de middelbare al gehad hebt.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 september 2006 - 14:15

Zoals ik je nu een beetje ken uit dit forum - heb je enkel een analyse-methode voor het gehalte van "lidocaine" in aquarium-water bij de hand

Aquariumwater, waarom niet.... Maar ook grondwater, oppervlaktewater, drinkwater, afvalwater, regenwater, grond, waterbodem, slib, bouwstoffen, compost, asfalt, bitumen, mest...

Lidoca´ne is hot hier, inderdaad. Maar toch vind ik de vraagstelling te onduidelijk om snel en afdoende antwoord te krijgen.

UMBRELLA

UMBRELLA

• >25 berichten
  • 38 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2006 - 17:55

Ik weet niet precies waar voor je ben op zoek maar Lidocaine is verdoving middel die wordt gebruikt bij tandarts. En zijn meer zo als Ultracaine, Septanest, Citocaine en meer. Maar uiteindelijk gaat het over ARTICAINE, die zit in alle die middelen en die zorgt voor de verdovende werking. + Vasoconstrictor (vaatvernauwing middel) en Conserveermiddel (langdurigheid van medicijn). En er zijn best aardig wat analyses methodes zo als chromatografie HPLC, assay"s en meer.

Allen je bent niet echt duidelijk wat wil je analyseren: de werking van de stof of hoe hoog mag de dosis zijn voor patiŰnt ?!

Dus je kan best zoeken op ARTICAINE HCLÔÇŽin google.nl

Of deze site voor informatie:
http://www.bosschers...n/nl_index2.htm

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2006 - 18:21

Hier worden de analyse methode bedoelt voor de zuiverheid (kwaliteitscontrole) van lidocaine.
Hiervoor kan je onder andere met spectrofotometrie wat testen doen, ook het watergehalte meten en het smeltpunt enz behoort tot de mogelijkheden.
Zoek zelf maar op met welk apparaat je deze controle uitvoerd.

p0ep

p0ep

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2006 - 12:17

Dit is te vaag...

Kun je vertellen wat het doel van de analyse is?
Gaat het om de bepaling van de zuiverheid van lidoca´ne, of wil je het gehalte aan lidoca´ne weten in ..... een pilletje? zalfje? water? grond? autobandrubber? ooievaarskuitenvet?

8-[

Ja het gaat om de zuiverheidsbepaling van Lidocaine. Het doel van het project is een lab te bouwen om de kwaliteit van lidocaine te bewaren. Ik moet dus weten op welke manier je de kwaliteit kunt analyseren. :oops:

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2006 - 12:43

Zoals ik ook al bij andere mensen had aangegeven: kijk in de Pharmacopoeia

Hierin staat genoeg info over analyse methodes van Lidocaine.
Ik heb dit project ook gedaan en ik heb alle nodige informatie hier uit gehaald.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures