Springen naar inhoud

citern vloeibaar stikstof

• Log in om te kunnen reageren

kenfolliez

kenfolliez

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 september 2006 - 16:28

Weet soms iemand waar ik me een 2de hands citern voor vloeibare stikstof kan aanschaffen?Wij werken met stikstof in de keuken maar een nieuwe fles is te duur (zoťn 750 euro)Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 september 2006 - 10:25

Hoe groot moet hij zijn, en hoe lang moet de vloeibare stikstof bewaard worden? Ik heb al een paar keer een gewone thermosfles gebruikt (NOOIT helemaal afsluiten!)

Techneut

Techneut

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2006 - 11:27

Ik heb al een paar keer een gewone thermosfles gebruikt (NOOIT helemaal afsluiten!)

:oops:
Pas alsjeblieft op met wat je doet!! Een normale thermosfles, zeker die met een glazen binnenpot zijn absoluut NIET geschikt voor het bewaren van vloeibare stikstof!!
De kans is groot dat ze door de thermoshok stuk springen, en dat wil je natuurlijk niet van dichtbij meemaken. (en ja, natuurlijk gaat het 100x goed, maar juist die 101e keer zal het fout gaan....) Ze zijn er gewoon niet voor bedoeld.

Vraag aan je stikstof leverancier of hij misschien nog een 2e hands opslagvaatje heeft. En anders wordt het sparen voor een nieuwe.

Ik weet niet in welke hoeveelheden je de LIN bewaard. Maar denk aan de leeflucht. Stikstof in een besloten ruimte is gevaarlijk, denk evt aan stikstof/zuurstofdetectie. Laat je evt adviseren door je leverancier.

Groeten
Luchtsplitser

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 september 2006 - 11:46

Ik luister graag naar een expert, en zal het dus nooit meer doen. Maar een huishoud-thermosfles is normaal gesproken geschikt voor de thermoshock naar 100 graden, is de schok naar -196 zoveel erger? Volgens mij zijn er heel veel huisartsen die voor hun wrattenspreekuur niet de beschikking hebben over speciale stikstofvaten!

In elk geval is het noodzakelijk om een veiligheidsbril te dragen bij het overschenken van vloeibare stikstof. Zoals bij zoveel gevaarlijke stoffen.

kenfolliez

kenfolliez

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2006 - 00:52

Bedankt voor de tips maar heb al beetje ervaring met stikstof.Een gewone thermos is natuurlijk zeker niet aanteraden is zelfs gevaarlijk.Ik ben echt opzoek naar een citern van +- 20 liter,daar zoek ik dan 1 week mee toekomen
Alle dokters beschikken over een thermo fles van min 1 liter en die word weekelijks bijgevult door aire liquide.Zoen fles is natuurlijk te klein voor mij.
Onze leverancier wil geen 2 de hand vaten verkopen,en van de medische sector gaat het ook niet omwille van ziektekiemen enzo.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures