Springen naar inhoud

Stabiliteit aminozuur oplossingen

• Log in om te kunnen reageren

Jeroen_CF

Jeroen_CF

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2006 - 20:38

Hallo,

Ik heb een aantal aminozuren los van elkaar in water opgelost. Ik heb alleen geen flauw idee wat de houdbaarheid van deze oplossingen is?

De oplossingen worden koel en in het donker bewaard.

Alvast bedankt,

Jeroen.
What we do in life echoes in eternity

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 september 2006 - 10:31

Waartegen moeten ze stabiel zijn? Chemisch zal er niet zomaar iets gebeuren, maar misschien dat er wel micro-organismen zijn die de oplossingen ontdekken als voedingsbron!

Jeroen_CF

Jeroen_CF

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2006 - 10:58

Tegen micro-organismen bijvoorbeeld :oops: Ik heb de oplossingen vrijdag gemaakt (in FZ :0.9% NaCl/H2o) en wil ze dinsdag of woensdag weer gebruiken.

Ik heb wel eens mee gemaakt dat bepaalde oplossingen hun stabiliteit snel verliezen zoals een oplossing ascorbinezuur (lichtgevoelig)

Jeroen.

Veranderd door Jeroen, 23 september 2006 - 11:23

What we do in life echoes in eternity

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2006 - 11:07

Ik denk dat lichtgevoeligheid wel meevalt. Voor de zekerheid kun je bruin of groen glas gebruiken.
Conservering tegen microbiologische activiteit kun je op verschillende manieren doen. In jouw geval zou ik koelen: diepvriezen is zeer effectief, maar laat dan wel ruimte onder de dop !!).
Andere conserveringen maken gebruik van toevoegingen; misschien voor dit geval niet wenselijk.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures