Springen naar inhoud

[scheikunde] kleurstoffen

• Log in om te kunnen reageren

kikker_CF

kikker_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2006 - 20:09

Hey,

Ik maak mijn eindwerk over kleurstoffen. Nu heb ik enkele probleempjes. Ik ben al een hele tijd op zoek naar de verschillende soorten kleurstoffen, maar ik kan er niet zo goed an uit. Misschien weten jullie welke soorten kleurstoffen allemaal bestaan en welke indeling het makkelijkste is om ze dan te bespreken...
Ook ben ik al een hele tijd op zoek naar de eigenschappen van kleurstoffen. Ik heb hier een boek, waar een tussentiteltje 'eigenschappen' in staat, maar in die tekst vind ik alleen aan welke waarden kleurstoffen moeten voldoen. Echte eigenschappen staan daar niet in. Op internet vind ik er ook niets over.
Hoop dat jullie mij toch een beetje op weg kunnen zetten!
Alvast bedankt!
Liefs

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 september 2006 - 20:56

Helemaal niets op het internet? Dat maak je de kat maar wijs!

Begin bijvoorbeeld bij Kleurstof op Wikipedia, en klik je weg naar meer informatie.

Als je iets specifiekere informatie nodig hebt, kom dan nog eens terug. Zoals je je vraag nu stelt is die veel te algemeen, alsof je wilt dat wij je eindwerk schrijven!

kikker_CF

kikker_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2006 - 21:33

Op wikipedia heb ik ook al gezocht, maar er staan maar 6 regeltjes bij het onderwerp kleurstof. En iets over de verschillende soorten kleurstoffen of de eigenschappen van kleurstoffen staat er niet in... Ja, ik weet dat er natuurlijke en synthetische kleurstoffen bestaan, maar ik vind nergens iets meer over de verschillende soorten. Over de kleurstoffen die bij kleding gebruikt worden heb ik wel dingen gevonden, maar daar ben ik niets mee...
Ik verwacht niet dat jullie mijn eindwerk maken, maar me misschien een beetje op weg zetten... Voorlopig zit ik gewoon vast.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 24 september 2006 - 08:22

Hallo Anja,

Kleurstoffen is een heel groot gebied en als je er wat over wilt vertellen is het mischien verstandig om te bedenken wat je nu precies van kleurstoffen wilt weten, misschien helpen de volgende twee links je iets verder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pigment
http://plantaardighe...verfplanten.htm

Gerard

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 september 2006 - 08:56

Op wikipedia heb ik ook al gezocht, maar er staan maar 6 regeltjes bij het onderwerp kleurstof.

Ja, en daarin staat bijvoorbeeld ook een link naar het artikel over Pigment, waar Gerard je ook nog eens op wees.

Zoeken is ook werk, hoor! Het betekent niet dat je je vraag in Google intypt en dan de top-3 naloopt! Een beetje verder lezen helpt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures