Springen naar inhoud

[Wiskunde] A-lympiade

• Log in om te kunnen reageren

Wizzie a'er

Wizzie a'er

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 november 2005 - 06:57

Ik heb vrijdag 25 novemer een wiskunde A-lympiade , de wiskunde a-versie van de wiskunde B dag. Ik moet dan een hele dag ( van 9.00 tot 16.00) naar school om een praktische opdracht te maken. Is er dan iemand die mij op dat moment zou kunnen helpen, voor als ik er niet uit kom??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 november 2005 - 07:57

Je kan altijd nog ff in de pauze in een computer lokaal gaan zitten. Er zijn altid wel mensen actief op het forum, dus dat komt dan wel goed.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Wizzie a'er

Wizzie a'er

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2005 - 06:31

Als het goed ik hebben we altijd wel een computer beschikbaar :roll:
Moet goed komen.... zijn er nog andere mensen die morge (25 nov) de a-lympiade hebben???
Zoja.... dan kunnen we misschien wat overleggen

Wizzie a'er

Wizzie a'er

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2005 - 06:31

Komt wel goed :roll:

• Gast

Geplaatst op 24 november 2005 - 08:45

Als het goed ik hebben we altijd wel een computer beschikbaar  :roll:  
Moet goed komen.... zijn er nog andere mensen die morge (25 nov) de a-lympiade hebben???
Zoja.... dan kunnen we misschien wat overleggen

ik heb zoiets ook!
ik hoop dat re iemand op de juiste tijd aanwezig is!
anders wordt het moeilijk met die opgaven...

best frustrerend.. 25 november valt op de opendag van uni. leiden opleiding wiskunde... ik wou daar gaan .. maar we zijn Verplicht oom mee te doen!

• Gast

Geplaatst op 24 november 2005 - 16:48

Ik heb morgen ook die A-olympiade 8)

gemertp

gemertp

• >100 berichten
  • 238 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2005 - 17:28

Ik heb Wiskunde B dag morgen. Iemand enig idee wat het onderwerp van dit jaar is?
Peter van Gemert
2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Brihaspati

Brihaspati

• >250 berichten
  • 272 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2005 - 18:23

Succes :roll:

niet valsspelen. :wink:

• Gast

Geplaatst op 25 november 2005 - 20:35

a lympiade was heel leuk. ik had een heel leuk groepje en het was de hele dag lache.. .. natuurlijk ook hard werken!
ik had wel volgens mij een diepe fout gemaakt.. bij opdracht 1C.
je moest onderbouwen wanneer de opbrengst maximaal is.
we hadden dus :
als de kandidaat steeds één speler wegspeelt bij elke vraag..
de totale opbrengst was ites van 26. ... dus 200 duizend 60 duizend en nog wat ...

heeft iemand een oplossing hiervoor?

• Gast

Geplaatst op 25 november 2005 - 21:20

a lympiade was heel leuk. ik had een heel leuk groepje en het was de hele dag lache.. .. natuurlijk ook hard werken!
we hadden dus :
de totale opbrengst was ites van 26. ... dus 200 duizend 60 duizend en nog wat ...

Bij die vraag hadden wij ook dat er elke keer 1 iemand afvalt, want hoe langer het spel duurt hoe meer de kandidaten waard worden.
Bij opdracht 3 wanneer je het meeste geld kan winnen als je escapes en 1 verdubbelaar in moet inzetten hadden we
1e vraag goed -->50000:100=500
2e, 3e en 4e vraag escapes--->500 x 0,75 X 0,5 X 0,25= afgerond in hele euro's 47.
vervolgens valt er elke keer 1 kandidaat af en als er nog maar 1 iemand over is de verdubbelaar gebruiken.

Bij de escapes hadden we gedaan dat iedereen in het publiek de vraag goed heeft, want anders kom je niet op het maximaal te winnen bedrag.

• Gast

Geplaatst op 25 november 2005 - 22:09

we hadden dus :

Bij die vraag hadden wij ook dat er elke keer 1 iemand afvalt, want hoe langer het spel duurt hoe meer de kandidaten waard worden.
Bij opdracht 3 wanneer je het meeste geld kan winnen als je escapes en 1 verdubbelaar in moet inzetten hadden we
2e, 3e en 4e vraag escapes--->500 x 0,75 X 0,5 X 0,25= afgerond in hele euro's 47.
vervolgens valt er elke keer 1 kandidaat af en als er nog maar 1 iemand over is de verdubbelaar gebruiken.

Bij de escapes hadden we gedaan dat iedereen in het publiek de vraag goed heeft, want anders kom je niet op het maximaal te winnen bedrag.

wij hadden 46 euro's.
dat komt doordat je na élke ronde en dus élke berekening moet gaan afronden en dus
500*0.75 afronden dan
dat getal *0.5 afronden
dan..ect
maar als je aan het einde pas afrondt.. klopt ie niet..dan krijg je 47 .. volgens mij is dit fout...

• Gast

Geplaatst op 26 november 2005 - 19:30

we hadden dus :

Ik kwam ook uit op 47 ja. Als je het naar boven afrond kom je uit op 47.
1e ronde 500
2e ronde 500X0,75=375
3e ronde 375X0,5=187,5 afronden naar 188
4e ronde 188X0,25=47
Bij alle volgende vragen valt er steeds 1 persoon af.

als je de 3e vraag naar beneden afrondt dus naar 187en krijg je bij de 4e ronde 187X0,25=46,75. Het lijkt me dat je dit naar 47 moet afronden en niet naar beneden. Dus zelfs als je de 370X0,5 naar beneden had afgerond kom je bij de 4e ronde alsnog uit op 47 en niet 46.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures