belgie-nederland

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 254

belgie-nederland

Ik weet niet goed of dit de juiste plaats is om dit bericht te plaatsen.

Maar goed.

Wat mij opvalt is dat er bijna geen belgische fora zijn waarop je vragen kan stellen over chemie, wiskunde.... noem maar op.

Terwijl er duidelijk wel nederlandse fora zijn (zoals dit) waar je geholpen kan worden met je vragen.

Mij valt het dan ook op dat er vaak wel wat belgen op die fora rondneuzen.

Hoe ervaren anderen dat hier? (nog belgen die hier verzeilt zijn geraakt of op andere fora?)

Of zie ik nu zo scheel dat ik over de belgische fora kijk?

Ik vind het toch beetje raar , dat er nergens een belgisch forum te vinden is Afbeelding

Is dit nu een typisch nederlands verschijnsel(fora maken.. sociale..) of een typisch belgisch verschijnsel(geen fora.. geen interactie tussen de mensen..)?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: belgie-nederland

De juiste splitsing van de wereld op het internet is niet langs landsgrenzen, maar langs taalgrenzen. Alle mensen die Nederlands spreken, schrijven en lezen zijn van harte welkom op chemieforum.nl, en het lijkt me dat er daarom geen behoefte is aan een los Vlaams alternatief.

Uiteindelijk zijn er veel meer Nederlanders dan Vlamingen, en een forum heeft een zeker aantal vaste bezoekers nodig om goed te kunnen werken. Daarom is het waarschijnlijk makkelijker om in Nederland een forum op te zetten dan in Vlaanderen, en ook makkelijker om het in Frankrijk te doen dan in Wallonië.

Berichten: 254

Re: belgie-nederland

rwwh schreef: De juiste splitsing van de wereld op het internet is niet langs landsgrenzen, maar langs taalgrenzen. Alle mensen die Nederlands spreken, schrijven en lezen zijn van harte welkom op chemieforum.nl, en het lijkt me dat er daarom geen behoefte is aan een los Vlaams alternatief.

Uiteindelijk zijn er veel meer Nederlanders dan Vlamingen, en een forum heeft een zeker aantal vaste bezoekers nodig om goed te kunnen werken. Daarom is het waarschijnlijk makkelijker om in Nederland een forum op te zetten dan in Vlaanderen, en ook makkelijker om het in Frankrijk te doen dan in Wallonië.
eum ja, daar zit wel iets in natuurlijk.

Had het zo nog niet bekeken.

Berichten: 915

Re: belgie-nederland

En je kan nog steeds www.chemieforum.be intikken uit principe :oops:

Berichten: 15

Re: belgie-nederland

Op bvb. http://forum.tuinadvies.be en http://forum.belgiumdigital.com of http://www.invertebrate-focus.be is het net omgekeerd, forum in België, ook druk bezocht door Nederlanders.

En zo zullen er wel nog een hele hoop voorbeelden te vinden zijn.

Feit is gewoon dat waar er eerst met een forum wordt gestart, dat dan meestal mensen van beide landen daar terecht komen na relevante opzoekingen in bvb. google.

Als dergelijk forum dan de moeite waard is, met voldoende informatie, bezoekers en content, dan blijven de mensen daar heen gaan en hebben niet snel de nieging van te denken dat ze het beter zouden kunnen, resultaat: forum in het andere land blijft uit.

Enkel wat betrefd tuinfora zijn er wel nog een paar, maar meestal veel minder druk bezocht.

Waarom zou er nog een forum over chemie moeten zijn in België, als het hier evengoed lukt.

Steven

Berichten: 774

Re: belgie-nederland

ik ben uit Belgie (Antwerpen) en ik moet zeggen dat ik dit chemieforum echt top vind ! 8-[

Hup Holland voor die ene keer dan :oops: (grapje)

Reageer