Springen naar inhoud

Na je 21e MLO of HLO

• Log in om te kunnen reageren

Canon

Canon

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2006 - 19:26

Hallo allemaal!

Ik ben vorige jaar afgestudeerd aan de MTS werktuigbouwkunde. Een of andere manier vind ik laborant werk intersant. Ik kan nu richting de HLO en de MLO maar il wil wel weten hoe het is als je ouder bent. Meestal nemen ze jongere mensen eerder aan dan een oudere. Als ik op mijn 25e afstudeer heb ik nog kans op de arbeidsmarkt?

Mvg,

Beyazid

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2006 - 19:39

Ik denk dat je gewoon aangenomen zal worden hoor. Je bent zeker nog niet oud, en je klinkt als een gemotiveerde leerling, zolang je dat maar laat blijken zul je niet in de problemen komen. Verder zitten laboratorium opleidingen te springen om studenten 8-[.

Over je kansen op de arbeidsmarkt is moeilijk een inschatting te maken denk ik, dat kan namelijk erg veranderen in een paar jaar. Als ik nu wat moet zeggen, dan zou ik zeggen dat je ook daar waarschijnlijk geen problemen zult tegen komen. Er zitten trouwens op het HBO ook zat mensen die daar via omzwervingen terecht zijn gekomen en niet meer de jongste zijn. Gewoon goed presteren op stage's etc dat is belangrijker dan een paar jaar ouder. Verder heb je trouwens gewoon een goed verhaal en ben je breedt qua kennis.

Als je zin hebt moet je het doen in mijn ogen :oops:

Suc6 iig.

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 september 2006 - 20:27

Ik zie geen enkel probleem. Ik was 24 toen ik op arbeidsmarkt kwam. En ik ben ook al met mijn tweede baan bezig binnen een jaar. Ervaring is vaak belangrijkere dan leeftijd en natuuurlijk motivatie. Misschien nemen ze nog wel eerder een ouder iemand aan ivm met leefservaring. Als het mogelijk is in de vakantie periode werk gaan zoeken op dit vakgebied.
Veel succes en het is gewoon een hele leuke studie!

MvG Ron

jb31dec

jb31dec

• >100 berichten
  • 238 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2006 - 20:17

het trek weer flink aan
wij waren op zoek naar een hlo laborant en dat was even goed zoeken. paar jaar geleden was er minder tekort iig
mlo laboranten komen overigens ook makkelijk aan de bak...
Dit is weer een signaal dat de bŤtavakken niet goed genoeg bezocht worden

Jampie

Jampie

• >25 berichten
  • 59 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 21:24

Ik was 21 toen ik aan het HLO in Groningen begon. Ik heb dit keurig in de 2¬Ĺ jaar (die er min. voor staat) afgerond. Ik ben in maart 2006 afgestudeerd en en tot juni een (tijdelijk) baantje gehad. Sinds ongeveer 2 maand heb ik een vaste baan. Dus beginnen aan een vervolg studie is zeker de moeite waard.

Succes!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures