giframp

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 238

giframp

Iedereen heeft wel gehoord van de Trafigura ramp met het storten van het gif in ivoorkust. Alleen heb ik in geen enkel journaal of nieuwsuitzending gehoord om welk gif het gaat. Aangezien er mensen zijn overleden en velen in het ziekenhuis terecht zijn gekomen, lijkt het mij een sterke toxine. Wie weet om welk gif het gaat?

Berichten: 15

Re: giframp

Trafigura onderzoekt oorzaak giftigheid lading - De Telegraaf


Maakt melding van het opwerken van nafta aan boord van het schip (restfractie dan als afval aangeboden?)


Andere bronnen zeggen dat de eerste slachtoffers gevallen zijn door waterstofsulfide.


Kennelijk zijn ze er nog niet uit.


Steven

Berichten: 173

Re: giframp

Het zal wel gaan over thiolen

Berichten: 104

Re: giframp

ik hoorde gister van een medestudent dat het zou gaan om afval met een hoge concetratie waterstofsulfide. :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: giframp

Woensdag was een aantal keren op de radio dat er geen watersofsulfide is aangetroffen en dat men verder moest zoeken naar het 'gif'.

Berichten: 278

Re: giframp

In het krantenartikel van de telegraaf (link van paxmowa, maja is toch de telegraaf hè) staat dat het om nafta gaat.

In legale nafta (je hebt heavy en light naftha) moet volgens de spec minder dan 500ppm zwavel zitten en een gehalte kleiner dan 1ppm aan H2S.

Maar als je ermee gaat rommelen weet ik het ook niet meer.....

Berichten: 1.153

Re: giframp

Door verschillende laboratoria in nederland is het gif destijds onderzocht, en te vuil gevonden om te kunnen verwerken. (en dus te duur en dus maar naar Afrika want dat is goedkoper)


Wat uit die onderzoeken is gekomen mag niet bekend gemaakt worden. Dus zal je die niet vinden.

Reageer