Vitamines?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 15

Vitamines?

Hallo,

Heeft iemand enig idee waar ergens online men vitamines kan kopen tegen een normale prijs?

Ik bedoel dan natuurlijk zuivere vitamines, het gaat hier vooral om thiamine (B1).

Hartelijk dank,

Steven

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vitamines?

Wat is een normale prijs?

Berichten: 15

Re: Vitamines?

Daarmee bedoel ik geen woekerprijzen, zoals je die soms tegenkomt online.

Ik had ook bijna 35US$ betaald voor een gram 90% Gibberellinezuur, nu weet ik beter.

En zo ken ik wel nog een paar voorbeelden.

Met zuiver bedoel ik hier trouwens gewoon dat het aan aanvaardbare graad van zuiverheid moet hebben, het hoeft geen 99.9% te zijn.

Steven

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vitamines?

Waarvoor moet die zuiverheid aanvaardbaar zijn? Wat wil je ermee gaan doen?

Ik zou niet graag 99.9% vitamine C en 0.1% dioxine tabletten innemen!

Berichten: 15

Re: Vitamines?

Het is niet om in te nemen.

Ik zoek dus Thiaminechloride (ook wel vitamine B1 hydrochloride), >90%

Het moet dienen als toevoeging voor een bewortelings-preparaat voor plantenstekjes.

Het dient dus niet voor menselijke consumptie.

Wat is er mis met 99% Ascorbinezuur?

Ik begrijp niet goed wat er eerder niet duidelijk was. Ik zoek dus gewoon een online winkel die vitamines in poedervorm verkoopt. Ik zie niet goed in wat het verdere doel van die vitamines dan terzake zou doen.

Steven

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vitamines?

De zuiverheid op zich zegt niets over de vorm van de verontreiniging. Vitamine C 99% met 1% water is natuurlijk prima voor consumptie. Vitamine C 99% met 1% PCB's zijn dodelijk.

Daar zie je ook het belang van het doel. Als je Vitamine C wilt hebben voor het calibreren van je HPLC dan is het niet nodig dat het geschikt is voor menselijke consumptie.

Nu duidelijk is waarvoor je het wil gebruiken, wat je een redelijke prijs vindt, en hoe zuiver je het zoekt, kunnen andere mensen misschien vertellen waar je het moet kopen. Ikzelf kan je daarbij helaas niet helpen.

Berichten: 238

Re: Vitamines?

grotere bedrijven als VWR e.d.

daar haal ik vitamines voor standaarden (voor hplc)

ik denk dat ze ook wel verschillende gradaties hebben in puurheid

ik denk overigens wel dat ze de prijs zullen kennen

je kunt zeker niet toe met de potjes uit de supermarkt?

Berichten: 15

Re: Vitamines?

rwwh schreef: De zuiverheid op zich zegt niets over de vorm van de verontreiniging. Vitamine C 99% met 1% water is natuurlijk prima voor consumptie. Vitamine C 99% met 1% PCB's zijn dodelijk.
Ik had de vraag verkeerd begrepen.

Natuurlijk is er vanalles mis met Vit. C waar PCB's door zitten, ik dacht dat je het over tabletten met 99% vit C of met 1% PCB's had.

Natuurlijk mogen er ook geen PCBs door zitten voor gebruik op de planten.

Te meer daar het zal worden toegepast bij planten die eetbare vruchten dragen.

Dat gezegd zijnde, heeft er iemand ervaring met het bedrijf omikron? (http://www.omikron-online.de/cgi-bin/co ... /lshop.cgi)

Bedankt,

Steven

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vitamines?

Als ik "vitamine B1" intik op http://www.chemexper.com/ krijg ik een hele lijst van potentiele leveranciers.

Reageer