polycondensatie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

polycondensatie

Heejj

goh pff lastig lastig!

weet er iemand wat polycondensatie is?

ik moet er namelijk een hele bespreking over vinden maar op alle sites word dat zo heel erg ingewikkeld uitgelegd!

echt!! pff

X_

Berichten: 278

Re: polycondensatie

Polycondensatie is de reactie van monomeren tot polymeer, onder afsplitsing van een klein molecuul. Vaak is dit kleine molecuul water. Deze reacties worden in de scheikunde gebruikt om bijvoorbeeld polyesters, polyamiden of polyethers te vormen.



Bron: link

Berichten: 3

Re: polycondensatie

Kan iemand mij ook uitleggen onder welke omstandigheden polycondensatie plaatsvind en zo mogelijk enkele voorbeelden aub

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: polycondensatie

Nou wat denk je? Zou een mono-alcohol en een mono-carbonzuur een polymeer kunnen vormen?

Berichten: 316

Re: polycondensatie

Zou iemand ook graag meteen uit willen leggen hoe het iets preciezer werkt. Ik doe namelijk mijn PWS (profielwerkstuk) over polymeren en zou dit wel graag willen weten. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: polycondensatie

Mja waar leer je meer van? Dat wij je een kant en klaar pws geven of dat je zelf eens googlet op polycondensatie :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Polyester lijkt me al een mooie plaats om te starten.

EDIT: Op google is het niet zo handig zoeken? Als je nu eens engelse termen gebruikte, zoals polycondensation?

Berichten: 316

Re: polycondensatie

Op google is het niet zo heel handig zoeken... :oops:

Ik moet nog maar 20 uur voor mijn PWS dus zonodig kan ik het ook wel zonder polycondensatie doen, maar ik zou toch liever wat algemene nuttige dingen hiervan weten

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: polycondensatie

Je vraagt het onmogelijke door ons te vragen om je uit te leggen hoe polyconcensatie werkt. Ik tik ´polycondensation´ in op google en vind honderden sites. Na twee regels te hebben gelezen wist ik al dat er lineaire en netwerk polycondensatie is (en misschien nog meer).

Kortom..., steek er zelf eens energie in. Maak de eerste zin in je handtekening waar !!! :P
Voor een antwoord moet je zoeken, niet wachten...-Kees Knulst

Berichten: 316

Re: polycondensatie

HAHAHAHAHA...

Tis dat ik t engelse woord voor polycondensatie verkeerd intypte en hij snapte niet wat ik wel bedoelde :x :x :x

Bovendien kreeg ik alleen maar franse zooi en daar ben ik echt heeeeel slecht in :oops:

Naja, Bedankt iig :P (en heb t nu gevonden!!!! 8-) )

Berichten: 14

Re: polycondensatie

Maar zijn polycondensatie en polyadditie vormen van polymerisatie of zijn polymerisatie, polycondensatie en polyadditie 3 verschillende technieken?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: polycondensatie

het eerste: zowel polycondensatie en polyadditie leiden tot polymeren en zijn dus polymerisaties. Het zijn overigens wel een beetje ouderwetse concepten.
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 14

Re: polycondensatie

hoezo ouderwets?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: polycondensatie

ze zijn gefocust op waarnemingen (bij -additie krijg je alleen het polymeer, terwijl -condensatie zowel een polymeer als kleine moleculen oplevert), terwijl de trend tegenwoordig is om het vooral over mechanismen te hebben. Dat zijn dan respectievelijk step- en chain growth polymerisatie, die min of meer overeenkomen met de "oude" termen, maar niet helemaal. Dat neemt niet weg dat de "oude" termen wijdverspreid zijn en ook gewoon perfect bruikbaar zijn, ik wou het maar gewoon terloops aanraken.
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 14

Re: polycondensatie

Toch bedankt voor deze info want ik ben momenteel mijn geïntegreerde proef aan het schrijven over Polystyreen en deze info is zeker vernoemenswaardig.

Reageer