Springen naar inhoud

Neerslag scheiden

• Log in om te kunnen reageren

steefjuh18

steefjuh18

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 10:47

Hoi,

ik heb de onderstaande twee stoffen in mijn reactiemengsel; maar krijg ze slecht gescheiden. De standaardscheiding volgens een artikel is mbv MeOH, dan krijg ik inderdaad neerslag.

Helaas is er na kolomchromatografie, paperchromatografie nog steeds bijprodiuct te vinden in een DSC analyse.

Wie weet een manier (suggestie) om dit toch beter te scheiden.

Geplaatste afbeelding

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 11:04

Los ze allebei in water op en knikker er een base bij, het bijproduct zal neerslaan omdat deze geen ionen meer kan vormen en dus zo onoplosbaar als maar wat wordt. :oops:. Hierna filtreren en oplossen in ethylacetaat en dit aanzuren (met HBr idien mogelijk).

Veranderd door FsWd, 03 oktober 2006 - 11:05

steefjuh18

steefjuh18

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 11:08

Ok, maar denk je dat ik mijn product , positieve stikstof met br- wel hou?

Ik ga mijn filtraat oplossen in ethylacetaat, mijn residu zou t product moeten zijn denk je?

Veranderd door steefjuh18, 03 oktober 2006 - 11:09

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 12:07

Klopt en ja, daarom zeg ik dus dat je HBr moet gebruiken. Anders heb je kans dat je deels het anion van een ander zuur eraan hebt zitten. Probeer dit wel eerst met 5 mL filtraat ofzo. Zou je alsnog geen neerslag krijgen, dan zou ik proberen het hele zaakje droog te dampen. Gebruik dus een zuur dat vervliegt als je het droogdampt, zoals HCl of HBr. Zwavelzuur krijg je er nl niet meer uit.

Veranderd door FsWd, 03 oktober 2006 - 12:10

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures