water zuiveren

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

water zuiveren

weet iemand hoe je water zuivert met behulp van dingen die je thuis gebruikt :roll: :P

ik moet een zuivering maken om het water drinkbaar te maken voor 3e wereld landen.

we nemen gewoon water uit de sloot om te zuiveren en het is de bedoeling dat we het zelf kunnen drinken.

Berichten: 19

Re: water zuiveren

hoi imre,

ik denk dat je op internet verschillende zuiverings methoden kunt vinden... maar toevallig zag ik laatst een documentaire op tv over water in derde wereldlanden, met informatie waar je misschien wat aan hebt!

goed, om te beginnen moet je water eerst filteren, zo haal je er de grote dingen al uit... (bijvoorbeeld met een zeefje, of beter nog, filterzakjes die je voor een koffiezetapparaat gebruikt...)

daarna kun je water het beste koken, om bacterien e.d. te doden..

in het geval van derde wereldlanden, waar de documentaire over ging:

als je geen mogelijkheid hebt om water te koken kun je hetzelfde effect verkrijgen door flessen water (gewoon plastic flessen) in de zon te leggen!

door de warmte van de zon (die er in die landen genoeg is) en misschien het feit dat de flessen afgesloten zijn.. sterven bacterien

nou goed... dat is niet van toepassing als je gewoon je eigen middelen mag gebruiken.. dus zoek gewoon even op internet!!!

in elk geval veel succes!

wendy

Berichten: 150

Re: water zuiveren

Het simpelste is om het water eerst te filtreren door een koffiefilter of kleenex tissue (om het grovere vuil kwijt te raken) en het water vervolgens te koken. Mocht de smaak niet lekker zijn dan zou je nog Norit (koolstof) kunnen toevoegen na het koken om het daarna nog een keer te filtreren.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: water zuiveren

Door een zeef (grof vuil) leiden, en dan door kleigrond (fijn vuil). TIP: Zondag 20 november 2005 komt dit om 20:30 bij RTL7 bij het programma Strijd der Elementen. Daar gaan ze water zuiveren met aarde, zag ik na afloop van de vorige uitzending.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: water zuiveren

http://www.garrettwade.com/jump.jsp?itemTy...ID=106517'Swiss Water Filter'

Een van de commerciele versies van het filter (ander type, zelfde principe)waarmee ik jaren in de tropen heb overleefd. Geen aanbeveling voor voornoemd merk. Ik had een ander merk, en het waren gewoon drie keramische filterkaarsen in een tankje, dat je als een koffiefilter boven op een schoonwaterreservoir kon plaatsen. De generische naam is "Swiss water filter".
Clean safe water is an absolute necessity. If you are not near a faucet (or if the tap water is suspect) you must usually either store clean water or treat it chemically. Here is a better alternative that can produce clean, safe water at the rate of up to one quart per minute.The heart of the device is a specially engineered ceramic filter (pore size 0.3 micron) with walls about 1/2" thick. An combination of clay, kieselguhr and silver, this filter effectively removes particles, bacteria and protozoa without any chemical or additives (it will not filter out salt, minerals or viruses).

The Swiss maker recommends this for use by the military and relief organizations in the field. It is absolutely beautifully made. Comes with a 20 year warranty and will filter 13,000 gallons of water before replacement (routine cleaning required, of course).Each comes with a case, necessary accessories and instructions. Weighs just a little over a pound.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: water zuiveren

en weet je hoe je vuilwater kan drinkbaar maken?

door eerst het vuil water door een koffiefilter zak te gieten. daarna het water koken en te destileren (!) =>proper water

misschien kan dat ook gebeuren met centrifugerende krachten.( maak een eigen sla-swierder)

om drinkbaar te maken:

of te wel werp je een ontsmettings tablet in. -via de apotheker-

of te wel mbv een uv-lamp (men gebruikt dat ook bij aqauriums)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Berichten: 1

Re: water zuiveren

imre schreef:weet iemand hoe je water zuivert met behulp van dingen die je thuis gebruikt :D :D

ik moet een zuivering maken om het water drinkbaar te maken voor 3e wereld landen.

we nemen gewoon water uit de sloot om te zuiveren en het is de bedoeling dat we het zelf kunnen drinken.
Hallo Imre,

Is het nog gelukt om water uit de sloot drinkbaar te maken? Het zou leuk zijn als het lukt, en om mensen zonder middelen in ontwikkelingslanden tijdens overstromingen ermee te kunnen helpen. Ik weet wel een manier om zoiets aan te pakken, als jij de methode hebt. We zoeken er gewoon nog wat mensen bij die mee het project willen opzetten! Mail gerust!

Groetjes Avellana

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: water zuiveren

Phillip schreef:en weet je hoe je vuilwater kan drinkbaar maken?

door eerst het vuil water door een koffiefilter zak te gieten. daarna het water koken en te destileren (!) =>proper water

misschien kan dat ook gebeuren met centrifugerende krachten.( maak een eigen sla-swierder)

om drinkbaar te maken:

of te wel werp je een ontsmettings tablet in. -via de apotheker-

of te wel mbv een uv-lamp (men gebruikt dat ook bij aqauriums)


En geen alledaags middeltje, maar in survival wordt kaliumpermanganaat gebruikt...

Reageer