Amidase

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Amidase

[!] graag theorie over amidase, waar het geproduceerd wordt en wat is de werking daarvan. (uitgebreid a.u.b.)

Berichten: 2.399

Re: Amidase

Wat heb je zelf allemaal al gevonden en waar heb je gezocht? Dit is een hele algemene vraag wat bijna op het maken van een werkstuk lijkt....

Berichten: 740

Re: Amidase

Het is een enzym dat ammoniumgroepen vrijmaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Amidase

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Mag ik je er even op wijzen dat we weliswaar hier zijn om je te helpen maar niet om je al je werk uit handen te nemen?

Citaat uit de Algemene Regels: Het vragen om kant-en-klare (bediening) voorschriften of volledige uitleg willen hebben over een probleem ("Hoe doe ik dit?") is niet toegestaan - Chemieforum.nl is er om u te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete voorschrift/uitleg - aanvragen.

Wees dus wat specifieker.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 102

Re: Amidase

Aminopeptidase komt oorspronkelijk uit pseudomonas putida. En wordt gebruikt om fenylalanine-amide om te zetten in L-fenyl-alaninezuur en een d-fenylalanine-amide. Het wordt vaak gemodificeerd in de E. coli bacterie.

Aminopeptidase heeft een goede activiteit tussen een pH van 7-11, en de beste activiteit tussen een pH van 9,0- en 9,5. Ook heeft Aminopeptidase een maximale activiteit bij 40 graden Celsius en is 52 kDa zwaar.

Aminopeptidase is gevoelig voor inhibitors zoals pCBM, iodoacetamide, dithiothreitol, EDTA, o-phenanthroline, phenylmethylsufonylfluoride, diisoptopylfluofosfaat.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Naja, nu heb ik denk ik al te veel gezegd :oops: , dus dit is dan al een begin voor je.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Amidase

Klinkt eigenlijk een beetje bekend. Bacteriën in de fabriek op hogeschool zuyd?

Berichten: 2.399

Re: Amidase

Broekhem schreef: en is 52 kDa zwaar.
Hoe zwaar is het dan op de maan?

Ik zie liever molecuul massa. :oops:

Berichten: 1.122

Re: Amidase

Ik zie niet in wat je bedoelt? Of ben ik nu gek?

Wat is het verschil (en waarom is de ene beter dan de andere) tussen dalton/atomaire massa-eenheid ten opzichte van molecuul massa?

Berichten: 2.399

Re: Amidase

Ik praat over zwaar wat een aftreksel is van gewicht (dus de invloed van de zwaartekracht). Dalton is een eenheid voor massa en niet gewicht. Een dalton is wel hetzelfde overal.

Berichten: 102

Re: Amidase

Klinkt eigenlijk een beetje bekend. Bacteriën in de fabriek op hogeschool zuyd?
Jip :oops:

Reageer