3,5,5-trimethylhexaan-1-ol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

3,5,5-trimethylhexaan-1-ol

Hoi mensen,

Wie kan me helpen met het vinden van 3,5,5-trimethylhexaan-1-ol ?

Ik heb de stof nodig voor het bepalen van chloride volgens methode volhard, NEN-EN 1744-1.

In de norm staat deze stof genoemd bij reagentia ( om neerslag te laten coaguleren), maar bij een aantal grote chemiecalienleveranciers is deze stof niet bekend (Emergo en Boom).

Toch moet ik deze stof met spoed bestellen aangezien ik deze proef voor een klant moet uitvoeren.

We kan mij helpen om dit stofje te vinden ?

Dit is een vloeistof(?) , ik moet er 2ml van toevoegen en nergens staat beschreven in welke concentratie ??

Chloridevrije 3,5,5-trimethylhexaan-1-ol van technische kwalitiet, staat er letterlijk !

Heb even gelezen, 10 jaar geleden lag mijn chemlevel op nivo 4, echter ben al 10 werkzaam als materiaaltechnisch laborant en kom sinds kort weer terug bij mijn oude liefde, Chemie ! :oops:

Berichten: 181

Re: 3,5,5-trimethylhexaan-1-ol

Hallo,

Ik heb het in mijn (Duitstalige) katalogus gevonden - dus neem ik aan: ook Aldrich in Nederland (www.aldrich.com) kan je het probleemloos bezorgen ...

Gegroet,

Martin

Berichten: 173

Re: 3,5,5-trimethylhexaan-1-ol

en anders even bij www.acros.be of www.chemexper.com kijken

Berichten: 2

Re: 3,5,5-trimethylhexaan-1-ol

DAnk je wel Martin !

Ik kan het op internet zo snel niet vinden (weet ook niet even de corrcte engelstalige benaming), maar ik heb aldrich gemaild met mijn vraag en ook een katalogus opgevraagd !

@ Edje, Acros had ik al gehad, via Emergo die konden het niet leveren

Reageer