Perazijnzuur en VHP

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Perazijnzuur en VHP

Ik heb een probleem met het vinden van materialen die bestendig zijn tegen VHP en perazijnzuur. Ik wil graag weten of een lijst bestaat en waar ik deze dan kan vinden. Ik moet een machine hiermee reinigen, maar deze machine moet ik nog optimaliseren en dan is het wel makkelijk om te weten welke materiaalmogelijkheden ik heb.

Wie kan mij helpen?

Groeten Tim

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Perazijnzuur en VHP

Wat is VHP?

Verenigde Huisartsenpraktijk vind ik...

en Vooruitstrevende Hervormingspartij

Verenigde Hindoestaanse Partij

Vishwa Hindu Parishad

Van Hoek en Partners

Visible Human Project

Veiligheidspapierfabriek

Voskamp, Huppes en Peereboom

Vlaams Huisartsen Parlement

Vogt, Held & Partner

Van Haren Publishing

Van Halem Psychologen

Van Harte Pardon

Verginia Heritage Project

Verein für Holzpackmittel

Vakuum-Härterei Petter

maar niets dat op een chemisch middel lijkt... :oops:

Berichten: 4

Re: Perazijnzuur en VHP

VHP is een engelse afkorting. Het betekent dat het verdampte waterstof peroxide is. Dus niet in een andere toestand. Ook de perazijnzuur wordt in gasvormige toestand gebruikt.

Groeten Tim

Berichten: 181

Re: Perazijnzuur en VHP

Beste Tim,

Dus - je zoekt naar het materiaal, waaruit het poetsdoekje moet bestaan, waarmee je de machine kunt reinigen ?? - En je reinigt het met VHP (= waterstof-peroxide damp ( H2O2(g) :oops: ) en perazijnzuur ??

[!] Gebruikt men H2O2(g) voor zoiets niet in afgesloten ruimtes, waar geen personen meer anwezig zijn, om bacteriën / sporen, ed. af te doden ??

Handelt het zich hier misschien om een 'autoclaaf' in een biologisch-laboratorium ??

Gegroet,

OM

Berichten: 4

Re: Perazijnzuur en VHP

De machine is inderdaad een afgesloten ruimte. De machine wordt schoongemaakt door er gas doorheen te blazen. Dus niet voor doekjes, want het gaat erom dat eventuele bacterien en andere organismen gedood worden. Beide stoffen worden er inderdaad mee gebruikt. Ligt aan de wensen van de gebruiker.

Groeten

Tim

Berichten: 4

Re: Perazijnzuur en VHP

Het gaat dus om materialen die ik kan gebruiken om de machine van te bouwen. RVS is er dus 1 van. Maar nu zoek ik dus ook andere materialen.

Grooeten

Tim

Reageer