aids hiv azt?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 232

aids hiv azt?

hallo proffesoren.

ik zou graag de echtheid van dit verhaal willen oren

http://vpro.react.nl/programma/tegenlicht/...t_message/10715

is dit onzin zoja waarom.ben bebieuwd ik heb namelijk helemaal geen verstand van biologie enzo.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: aids hiv azt?

Hoewel ik geen professor ben, kan ik je zeggen (na nog maar 10 regels te hebben gelezen) dat deze persoon leugens zit te vertellen.

Er moet wel een kanttekening worden geplaatst: HIV (Human Imunodeficiency Virus) valt een specifiek soort witte bloedcellen aan. HIV veroorzaakt zelf niet direct een ziekte. AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome) daarentegen is het resultaat van HIV. allerlei anders relatief onschadelijke ziekten (denk aan een longontsteking) kunnen dan al dodelijk zijn, omdat je lichaam geen mogelijkheid heeft zich tegen deze ziekten te beschermen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: aids hiv azt?

Zeer gevaarlijke nonsens! Mensen die zulke kul de wereld in helpen zou ik bijna crimineel willen noemen. Het is al moeilijk genoeg om iets tegen AIDS te doen in ontwikkelingslanden en zulke praatjes kunnen veel inspanningen teniet doen.

Waarom het onzin is? Omdat er ontzettend veel onderzoek naar HIV is/wordt gedaan door serieuze en slimme wetenschappers. Men weet inmiddels echt wel wat zo'n virus kan veroorzaken, ookal is er nog niet alles over bekend.

Vooral links laten liggen dus, zulke berichten.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?

Bas schreef:Zeer gevaarlijke nonsens! Mensen die zulke kul de wereld in helpen zou ik bijna crimineel willen noemen. Het is al moeilijk genoeg om iets tegen AIDS te doen in ontwikkelingslanden en zulke praatjes kunnen veel inspanningen teniet doen.

Waarom het onzin is? Omdat er ontzettend veel onderzoek naar HIV is/wordt gedaan door serieuze en slimme wetenschappers. Men weet inmiddels echt wel wat zo'n virus kan veroorzaken, ookal is er nog niet alles over bekend.

Vooral links laten liggen dus, zulke berichten.
hiermee zeg jij gewoon de huidige wetenschap te vertrouwen.

david icky komt daarintegen met deze bewijzen.

1 De persoon die bekendmaakte dat HIV Aids veroorzaakte was een Amerikaan, Dr. Robert Gallo. Hij is sindsdien beschuldigd van wangedrag, zijn test is ontmanteld als zijnde frauduleus, en twee leidinggevenden van zijn laboratorium zijn veroordeeld voor criminele activiteiten.

2Luc Montagnier, Gallo?s partner in de HIV-veroorzaakt-Aids theorie, heeft sindsdien in 1989 bekend: ?HIV is niet in staat om de vernietiging van het immuunsysteem te veroorzaken wat gezien is bij mensen met Aids.?

Bijna 500 wetenschappers over de hele werled zijn het met hem eens. Zo ook dr. Robert E. Wilner, schrijver van het boek ?the Deadly deception?. The proof that sex and HIV absolutely do not cause Aids.? (=Het dodelijke bedrog. Het bewijs dat sex en HIV absoluut geen aids veroorzaken)

3Dr Wilner heeft zich zelfs ingespoten met het HIV virus op een televisie chat show in Spanje om zijn beweringen te ondersteunen.

Andere artsen en auteurs komen tot de zelfde conclusies, onder hen Peter Duesberg PhD en John Yiamouyiannis PhD, in hun boek,

' Aids: The good news that HIV doesn?t cause it

jij gelooft hem niet omdat je het onwaarschijnlijk lijkt en omdat je de huidige wetenschap vertrouwd.ik zeg niet dat ik het geloof maar ik wil graag duidelijke bewijzen.misschien kan jij wel iets uit zijn verhaaal halen dat echt een leugen moet zijn?omdat het gewoon niet kan.

dus geen speculaties aub.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 116

Re: aids hiv azt?

Erg leuke discussie. En dit zal waarschijnlijk een hele lange discussie worden. Het artikel waar naar verwezen wordt is een sensatieverhaal en wil wat los maken in de maatschappij. En dat lukt aardig gezien de reacties.

Er staan wat onwaarheden in. Detectie van HIV in de mens gebeurt niet zo veel meer volgens de ELISA-methodes waarbij antilichamen tegen HIV gezocht worden. Tegenwoordig wordt de hoeveelheid HIV-genomen bepaald met moleculair biologische technieken en dus direct het virus aangetoond. Meer virus betekent veel geinfecteerde T-lymfocyten. Dus hoe hoger de virus-titer des te bedreigender dat is voor de gezondheid.

Verder worden de cijfers die getoond worden gewoonweg fout geinterpreteerd. Dat wil zeggen dat je aan de gevolgen van AIDS sterft en inderdaad niet aan HIV! Dus daarmee heeft de schrijver daadwerkelijk gelijk.

Wat betreft die rechtzaken. Er is in de beginfase van de ontdekking van HIV veel geknoeid met laboratoriumuitslagen en de strijd om wie het virus nu als eerste ontdekt zou hebben. Daar wordt in dit artikel onterecht een verband mee gelegd.

Daarnaast is HIV wel een erg groot probleem. Kijk naar Afrika waar geinfecteerde mensen sterven. Daar hebben ze geen AZT en toch sterven ze aan de gevolgen van AIDS. Dus het plaatje dat geschetst wordt in het artikel geldt dan zeker alleen voor de westerse wereld.

Daarentegen is het wel heel naief te denken dat de pharmaceutische industrie geen invloed heeft op behandelingsmethoden voor AIDS. Is het niet zo dat de wereld gek gemaakt wordt om preventies je medicijnen te gebruiken bij een dreigende griepepidemie (of pandemie). Of die overbodige vitamine-preparaten!

Voor menig aandoening zijn er veel betere maar duurdere medicijnen. Maar deze worden door de verzekeringsmaatschappijen niet vergoed.

Wat dacht je van de manipulatie van artsen door de farmaceuten waar de industrie hoge bonussen geven voor de verkoop van hun medicijnen.

Lees wat de achterliggende gedachte van het artikel is dan kom je tot het volgende besluit.

Conclusie: David Icke heeft gelijk !
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: aids hiv azt?

Daarnaast is HIV wel een erg groot probleem. Kijk naar Afrika waar geinfecteerde mensen sterven. Daar hebben ze geen AZT en toch sterven ze aan de gevolgen van AIDS. Dus het plaatje dat geschetst wordt in het artikel geldt dan zeker alleen voor de westerse wereld.
Dit zou ik ook net zeggen, mensen gaan bij bosjes dood aan AIDS/(de gevolgen van HIV ja!!) juist omdat ze geen medicatie krijgen, terwijl in het artikel staat dat je juist aan de gevolgen van de (onnodige??) medicijnen sterft. Toch vreemd dat ie mensen zonder medicatie toch massaal en veel sneller sterven.

Lobby door medicijnenindustrie/ winst willen maken door medicijngebruik, oke, dat komt voor ja. Maar om nou dodlijke medicijnen te maken tegen iets wat dus volgens het artikel niet dodelijk is.. lijkt me toch wel heel erg onwaarschijnlijk hoor!

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?

Daarnaast is HIV wel een erg groot probleem. Kijk naar Afrika waar geinfecteerde mensen sterven. Daar hebben ze geen AZT en toch sterven ze aan de gevolgen van AIDS. Dus het plaatje dat geschetst wordt in het artikel geldt dan zeker alleen voor de westerse wereld.

maar hij bedoeld toch ook te zeggen dat je aan hiv niet dood gaat?

hij zegt toch niet dat je aan aids niet dood gaat?

of begrijp ik het niet helemaal.

hij zegt dat hiv niet lijd tot aids en dat hiv ongevaarlijk is

en dat je aids krijgt door azt toch?
HIV is een zwak virus en breekt het immuun syteem NIET af!

Noch wordt Aids sexueel overgedragen!
maar wat hier zegt snap ik niet ^

dat is wel tegenstrijdig
In Afrika, wordt de afbraak van het immuun systeem, welke nu als Aids bekend staat, veroorzaakt door slechte gezondheid - gebrek aan goed voedsel, schoon water en de algemene gevolgen van armoede. De hemofiliepatiënten sterven niet aan HIV-besmet bloed, zij sterven, zoals zij vóór de grote Aids leugen deden, aan een gril in hun eigen immuun systeem. Hun immuun systeem zoomt in op de niet-eigen proteïnen in het geinfuseerde bloed en in zeldzame gevallen kan het verward raken tijdens dit proces en zichzelf aanvallen. Hun immuun systeem,
als ik het zo doorlees zegt icke dat hiv niks te maken heeft met aids,

aids veroorzaakt wordt door drugs en azt en dat in arme landen zoals afrika het door slechte gezondheid en hygeene komt.

.en dat aids dus ook niet door seks kan komen.

hier nog een link die is interesanter

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/324/28/

ik dacht na icke zijn artikel gelezen te hebben dat dat onzin is omdat er zoveel mensen in afrika dood gaan aan aids maarja dat is natuurlijk ook maar iets wat je op radio en tv hoort dus die statistieken kunnen ook gemanipuleerd worden.

ik weet even niet wat ik moet geloven ik ga nu eerst die tweede link lezen
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?

ah kijk daar hebben we het antwoord

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/324/28/
Afrika - De laatste strohalm

Het gebeurt in elke discussie die ik ooit gehad heb met de

(licht)gelovigen: Zodra de argumenten op zijn, of weerlegd, komt men met de triomfantelijke uitspraak: "Maar in Afrika dan; daar vallen de mensen bij bosjes dood neer door de AIDS epidemie! En het zijn meest jonge mensen." Kijk, daarom ben ik zo blij dat ik geen president ben van een Afrikaans land. Thabo Mbeki is dat wel, en hem wordt voortdurend het leven zuur gemaakt door de AIDS-maffia die persé wil dat hij zijn volk enorme ladingen van giftige chemicaliën aanbiedt in plaats van voedsel, goed drinkwater en zinnige gezondheidszorg. Er ís helemaal geen AIDS-epidemie in Afrika. En nee, het continent zal in de toekomst niet leeg zijn omdat alle mensen die daar woonden gestorven zijn aan AIDS. In werkelijkheid is de bevolkingstoename 3% per jaar (!) Bij ons is dat slechts ongeveer 1%. De infrastructuur is niet sterk ontwikkeld in de meeste Afrikaanse landen, en statistieken bijhouden is daar niet het sterkste (of belangrijkste) punt. Daarom doen de Amerikanen en organisaties als WHO of UNAIDS dat maar voor hen. Hier en daar komen de werkelijke cijfers echter boven tafel. Dit plus het feit dat de 'officiële cijfers vaak met elkaar in tegenspraak zijn, geeft ons een indruk hoe de getallen gemanipuleerd en vervalst worden. Ja, als je liegt dat je barst, dan moet je ook over een zekere intelligentie beschikken. Een epidemie kan naar willekeur gesimuleerd worden door de criteria steeds een beetje op te rekken. Dat is eerst in de V.S. al vertoond, toen de CDC enige malen de definitie van AIDS verruimde. In Afrika wordt het nog bonter gemaakt: Als je een paar weken koorts hebt, of diarree (al is het dan ook malaria), dan heb je automatisch AIDS. Geen test nodig, zelfs al zou er een betrouwbare test bestaan. AIDS in Afrika is dus per definitie iets anders dan AIDS in Amerika of Europa.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: aids hiv azt?

Er mag misschien groei zijn, maar dat zegt meer over de geboortecijfers dan over de sterfte (zowel in Afrika als in de eerste wereld).

Waar komen dan al die AIDS-wezen vandaan? Waarom gaan de besmette kindertjes van vrouwen met aids (of ze nu hun hele leven behandeld worden of helemaal niet) altijd binnen enkele jaren dood?

En hoe zit het met de op HIV lijkende virussen die in andere diersoorten (katten, chimps) zijn aangetoond?

Waarom zouden miljoenen wetenschappers en artsen allemaal dit complot verborgen houden?? Allemaal, tot de laatste man, omgekocht??
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?

Er mag misschien groei zijn, maar dat zegt meer over de geboortecijfers dan over de sterfte (zowel in Afrika als in de eerste wereld).

Waar komen dan al die AIDS-wezen vandaan? Waarom gaan de besmette kindertjes van vrouwen met aids (of ze nu hun hele leven behandeld worden of helemaal niet) altijd binnen enkele jaren dood?

En hoe zit het met de op HIV lijkende virussen die in andere diersoorten (katten, chimps) zijn aangetoond?

Waarom zouden miljoenen wetenschappers en artsen allemaal dit complot verborgen houden?? Allemaal, tot de laatste man, omgekocht??
waarom gelooft iedereen dit waarom geloven de mensen het oude verhaal

als er geen bewijzen zijn?waar zijn de bewijzen wie zegt dat wat jij zij nou echt waar is?

en zoals ik al een mooie quote gaf die op goed antwoord gaf op wat jij nou net vroeg.
Afrika - De laatste strohalm

Het gebeurt in elke discussie die ik ooit gehad heb met de

(licht)gelovigen: Zodra de argumenten op zijn, of weerlegd, komt men met de triomfantelijke uitspraak: "Maar in Afrika dan; daar vallen de mensen bij bosjes dood neer door de AIDS epidemie! En het zijn meest jonge mensen." Kijk, daarom ben ik zo blij dat ik geen president ben van een Afrikaans land. Thabo Mbeki is dat wel, en hem wordt voortdurend het leven zuur gemaakt door de AIDS-maffia die persé wil dat hij zijn volk enorme ladingen van giftige chemicaliën aanbiedt in plaats van voedsel, goed drinkwater en zinnige gezondheidszorg. Er ís helemaal geen AIDS-epidemie in Afrika. En nee, het continent zal in de toekomst niet leeg zijn omdat alle mensen die daar woonden gestorven zijn aan AIDS. In werkelijkheid is de bevolkingstoename 3% per jaar (!) Bij ons is dat slechts ongeveer 1%. De infrastructuur is niet sterk ontwikkeld in de meeste Afrikaanse landen, en statistieken bijhouden is daar niet het sterkste (of belangrijkste) punt. Daarom doen de Amerikanen en organisaties als WHO of UNAIDS dat maar voor hen. Hier en daar komen de werkelijke cijfers echter boven tafel. Dit plus het feit dat de 'officiële cijfers vaak met elkaar in tegenspraak zijn, geeft ons een indruk hoe de getallen gemanipuleerd en vervalst worden. Ja, als je liegt dat je barst, dan moet je ook over een zekere intelligentie beschikken. Een epidemie kan naar willekeur gesimuleerd worden door de criteria steeds een beetje op te rekken. Dat is eerst in de V.S. al vertoond, toen de CDC enige malen de definitie van AIDS verruimde. In Afrika wordt het nog bonter gemaakt: Als je een paar weken koorts hebt, of diarree (al is het dan ook malaria), dan heb je automatisch AIDS. Geen test nodig, zelfs al zou er een betrouwbare test bestaan. AIDS in Afrika is dus per definitie iets anders dan AIDS in Amerika of Europa.
en ik wil niet zeggen dat ik dit verhaal geloof.maar ik wil zeggen dat ik niet het oude verhaal automatische geloof als er geen bewijzen zijn voor het nieuwe verhaal die er wel zijn.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: aids hiv azt?

Ik, hier in Amerika, heb al wat langer van deze verhalen gehoort, en ik vroeg me dus af wanneer Nederland er mee kennis zal maken.

Je gaat inderdaad niet dood aan aids, aids breekt je verdediging af en je kunt dus best leven met aids, ten minste, in een geheel sterriele omgeving. Er is geen remedie tegen aids, dat wil zeggen dat alle pillen die men neemt niet de oorzaak bestrijden, maar je lichaam helpen om gezond te blijven. Dit werkt nou niet altijd even goed. En vroeg of laat bezwijkt je afweer systeem. Als je dus als aids-patient het ziekenhuis frequenteerd dan kun je dus de foutieve conclusie trekken dat je door het ziekenhuis bent ziek geworden, en de conspiracy verslaafde Amerikaan neemt zulke aannamen ook meteen aan. Hij had ook kunnen zeggen dat je aids krijgt van auto rijden, of van de koffie die hij elke keer voordat hij het ziekenhuis inging bij de Starbucks bestelde, maar dat klinkt minder stoer.

Blanke mannen zijn beter in het afvechten van het Aids virus dan zwarte mensen. Een blanke man leefd dus gemiddeld langer met Aids.

Nu kan ik dit nou allemaal zeggen dat het niet waar is en blablabla. Maar dit probleem is heel makkelijk opgelost: Ga naar Afrika, ergens ten zuiden van de woestijn, en vraag daar wat Aids is, en wat het met hun ouders heeft gedaan. Aids is een ziekte die Afrika aan het halveren is, het stellen dat Aids dus helemaal niet bestaat is op mijn zwak hard, omdat je dan al die verloren levens in Afrika wegcijfert. Dat maakt deze stelling zo hardwringend.

Dan wil ik er nog even aan toevoegen, de stelling van het boek is ook dat men dood gaat aan de medicijnen. Maar in Afrika krijgen ze helemaal geen medicijnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?

Dan wil ik er nog even aan toevoegen, de stelling van het boek is ook dat men dood gaat aan de medicijnen. Maar in Afrika krijgen ze helemaal geen medicijnen.
.de regering in tanzania geeft maar 5 dollar uit per inwoner aan zorg.maar er zijn goede doelen zoals

http://www.doktersvandewereld.nl/rapport.p...=vrouwendossier

die AZTbehandelingen aanbieden.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?

Omdat veel landen hiv niet registreren, zijn de meeste cijfers schattingen.
http://www.soaaids.nl/hivaids_cijfers
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: aids hiv azt?

Misschien kan deze discussie ook een wetenschappelijk tintje verkrijgen door het onderbouwen van de argumenten met wetenschappelijke artikelen oid? Het AIDS onderzoek in de Westerse wereld is inmiddels op een dusdanig hoog niveau dat een argument als "HIV veroorzaakt geen AIDS" gemakkelijk onderuit gehaald kan worden toch?

Anders gaat er gewoon een slotje op.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: aids hiv azt?

Goed boek over de begin jaren van aids:

And the Band Played On: Politics, People, and the AIDS Epidemic (Paperback)

by Randy Shilts, William Greider (Introduction).

http://www.amazon.com/gp/product/031224135...283155&v=glance

Reageer