aids hiv azt?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 232

aids hiv azt?

hallo proffesoren.

ik zou graag de echtheid van dit verhaal willen oren

http://vpro.react.nl/programma/tegenlicht/...t_message/10715

is dit onzin zoja waarom.ben bebieuwd ik heb namelijk helemaal geen verstand van biologie enzo.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: aids hiv azt?

Hoewel ik geen professor ben, kan ik je zeggen (na nog maar 10 regels te hebben gelezen) dat deze persoon leugens zit te vertellen.

Er moet wel een kanttekening worden geplaatst: HIV (Human Imunodeficiency Virus) valt een specifiek soort witte bloedcellen aan. HIV veroorzaakt zelf niet direct een ziekte. AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome) daarentegen is het resultaat van HIV. allerlei anders relatief onschadelijke ziekten (denk aan een longontsteking) kunnen dan al dodelijk zijn, omdat je lichaam geen mogelijkheid heeft zich tegen deze ziekten te beschermen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: aids hiv azt?

Zeer gevaarlijke nonsens! Mensen die zulke kul de wereld in helpen zou ik bijna crimineel willen noemen. Het is al moeilijk genoeg om iets tegen AIDS te doen in ontwikkelingslanden en zulke praatjes kunnen veel inspanningen teniet doen.

Waarom het onzin is? Omdat er ontzettend veel onderzoek naar HIV is/wordt gedaan door serieuze en slimme wetenschappers. Men weet inmiddels echt wel wat zo'n virus kan veroorzaken, ookal is er nog niet alles over bekend.

Vooral links laten liggen dus, zulke berichten.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: aids hiv azt?