Springen naar inhoud

Boek 'anatomie & fysiologie'

• Log in om te kunnen reageren

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 november 2005 - 21:57

Kan iemand mij een leerboek over anatomie & fysiologie aanraden? zo ja, welke? (Niveau: HBO; HLO)
"Meep meep meep." Beaker

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 november 2005 - 11:08

Ik heb thuis een hele mooie duidelijke liggen, de titel is ook gewoon 'anatomie & fysiologie' de auteur(s) weet ik echt niet uit mn hoofd, ik zal thuis even kijken voor je. T is redelijk dik boek, mooie uitgewerkte plaatjes en ik vond het erg duidelijk. ohja, het is wel engels, maar daar kom je voor dit soort betere boeken denk ik niet onderuit.
Ik had het nodig voor mn HLO opleiding, dus t niveau moet goed zijn.

Miel

Miel

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 november 2005 - 18:58

Ik heb een Engelstalig boek van de auteur Elaine Marieb - Human Anatomy and Physiology. Hoewel het Engels is, is het erg duidelijk en prettig geschreven. Het boek gaat behoorlijk diep in op verschillende onderwerpen. Vrijwel alle belangrijke systemen in het lichaam worden gedetailleerd behandeld. Daarnaast zit er ook een CD ROM bij, die soms erg verhelderend kan werken.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 november 2005 - 21:13

heeft iemand nog ISBN nummers. Ik heb nog een boek gevonden:

anatomie en fysiologie van de mens; door L.L. kirschman. Wat zijn hier de meningen over.
"Meep meep meep." Beaker

Studentje

Studentje

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2005 - 18:45

Zelf ben ik hier heel tevreden over. Mooi indeling, overzichtelijk en prentjes. Op het einde van de hoofdstukken staan er "checklists". Ik weet niet waarvoor je het boek wil gebruiken, maar als je aan zelfstudie doet, is dat wel handig. Het boek is onderverdeeld in de verschillende stelsel, maar eerst is er een inleiding met algemene begrippen van de anatomie, de cel en de weefsels. Op het einde staat er een hoofdstuk over diagnostiek. Zoals ik al zei: ik vind het een goed boek.

Ik denk toch dat je het over het boek van L.L. Kirchmann hebt. (ISBN 90 352 2431 0)
Alles is relatief...

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2005 - 19:25

In BelgiŽ wordt (werd in mijn tijd althans) de tweedelige Sobotta
als bijbel van de anatomie beschouwd.

Geplaatste afbeelding

Hardcover: 820 pages
Publisher: Williams & Wilkins; 12th edition (January, 1997)
Language: English
ISBN: 0683300474
Product Dimensions: 2.0 x 8.2 x 11.0 inches
Shipping Weight: 6.3 pounds.

Studentje

Studentje

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2005 - 00:31

[off-topic]Op vele plaatsen wordt die nog steeds als de bijbel beschouwd, Wim600008149 :roll: [/off-topic]
Alleen is de Kirchmann iets beknopter. (Wat de ene of de andere misschien niet per se beter maakt, het hangt er alleen vanaf waarvoor je hem gebruikt.)
Alles is relatief...

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 november 2005 - 00:58

Human anatomy and physiology, van Elaine N. Marieb. Dik in de 1200 pagina's! Ik gebruik hem voor het HLO, bij orgaanstelsels, wordt ook gebruikt bij biomedische wetenschappen aan de UU volgens mij. Uitgeveriij Pearson Benjamin Cummings, ISBN 0-321-20413-1 voor de pearson International Edition, met CD-rom. Ik vind het een erg fijn boek, heldere uitleg en duidelijke tekeningen/foto's.
Appareo decet nihil munditia?

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2005 - 20:23

Op vele plaatsen wordt die nog steeds als de bijbel beschouwd, Wim600008149 :roll:

Ah, ik ben blij dat te horen, want hij is echt heel goed.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2005 - 09:49

Ik heb thuis een hele mooie duidelijke liggen, de titel is ook gewoon 'anatomie & fysiologie' de auteur(s) weet ik echt niet uit mn hoofd, ik zal thuis even kijken voor je. T is redelijk dik boek, mooie uitgewerkte plaatjes en ik vond het erg duidelijk. ohja, het is wel engels, maar daar kom je voor dit soort betere boeken denk ik niet onderuit.
Ik had het nodig voor mn HLO opleiding, dus t niveau moet goed zijn.

oke beetje laat maar ik heb het eindelijk voor je opgezocht:
Anatomy & Physiology van Seeley, Stephens and Tate, 5th international edition, uitgever: McGraw Hill

goipie2

goipie2

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 14:55

heb je al iets gekocht?
anders zoek ik ff op welke ik heb... heb voor studie B&M ook een goed boek...

Greetz

KaatSulfaat

KaatSulfaat

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:44

In kandidaturen geneeskunde (kul) wordt ook gebruikt:

Klinische anatomie en embryologie
Donkelaar, H.J. ten / Lohman, A.H.M.
Tweedelig
115Ä

Geen kleurenprints, wel duidelijke tekeningen en verwijzingen naar pathologie. Regionale beschrijving.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures