synthetisch bot

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 32

synthetisch bot

hallo allemaal,

Ik heb hier even een vraagje.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen

Hoe je een synthetisch bot kunt maken op chemische wijze.

Ik heb heel internet al afgezocht maar kan het maar niet vinden.

Ik moet een soort voorschrift hebben zodat het dus allemaal duidelijk is.

Wat moet ik doen, welke stoffen heb ik nodig en in welke

volgorde moet het allemaal bji elkaar gevoegd worden.

Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Alvast dankje!!

Berichten: 50

Re: synthetisch bot

Wat voor een bot? Bedoel je daarmee beendermateriaal? En wat is het doel daar van, gewoon om voorbeelden te maken of wat wil je er mee doen, want dat is ook belangrijk voor een antwoord.
Poing

Berichten: 23

Re: synthetisch bot

Inderdaad, Van wat voor soort materiaal wil je dit bot maken? Als het alleen is om als demo te gebruiken kun je het maken van een soort kunststof. Maar als je het echt van bot wilt maken wordt het iets moeilijker denk ik.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Jorim: Marloes, als je in je reactie precies hetzelfde als volkiedolkie zegt, wat is het nut van reageren dan? Als je wilt mee discussieren wacht dan gewoon op de reactie van Coolrider!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Re: synthetisch bot

Bot bestaat voornamelijk uit hydroxy-apatiet.

Hydroxyl-Apatit wird nach dem Tiselius-Verfahren synthetisiert:

Dazu wird im ersten Schritt aus Kalziumchloridlösung (CaCl2) und Dinatriumhydrogenphosphatlösung (Na2HPO4) die Verbindung Bruschit (Kalziumhydrogenphosphat-Dihydrat, CaHPO4*2H2O) hergestellt. Der sehr schlecht wasserlösliche Bruschit wird dann in Natronlauge NaOH gekocht, bis er sich in Hydroxyl-Apatit umgewandelt hat.

Reageer