formaldehyde

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

formaldehyde

hoi kryg je van formaldehyde kanker gr willian ik hoop dat ik snel antwoord kryg

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: Een klein beetje letten op je spelling en zinsbouw is beslist geen zonde.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 173

Re: formaldehyde

Klik. Is je chemlevel echt 8?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: laten we beschaafd met elkaar omgaan. Text aangepast.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 448

Re: formaldehyde


Berichten: 274

Re: formaldehyde

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: natrappen is niet nodig!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Maar goed, van formaldehyde wordt aangenomen dat het carcinogeen is, hele tijden achter elkaar erboven hangen lijkt me niet fris.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: formaldehyde

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Dit topic vraagt om een opmerking vanuit het team.

1: blijf AUB netjes tegen elkaar

2: als een moderator al heeft ingegrepen is het niet de bedoeling dat je daar nog een schepje bovenop doet.

Als je twijfelt, wacht dan even met reageren, en rapporteer het topic aan het team middels de knop Afbeelding.

</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 660

Re: formaldehyde

http://www.scorecard.org/chemical-profiles...50-00-0#hazards

http://www.osha.gov/SLTC/formaldehyde

R-zinnen: R23/24/25, R34, R40, R43

S-zinnen: S26, S36/37/39, S45, S51

dan even hier kijken

R zinnen

R23/24/25. Giftig bij inademing, opname door de mond en aanraking met de huid

R34. Veroorzaakt brandwonden

R40. Carcinogene effecten zijn niet uitgesloten (vervangen door R68)

R43. Kan overgevoeligheid veroorzaken bij contact met de huid

(R68 = R68. Onherstelbare effecten zijn niet uitgesloten (vervanging van R40))



S zinnen


S26. Bij aanraking met de ogen onmiddellijk met overvloedig water afspoelen en deskundig medisch advies inwinnen

S36/37/39. Draag geschikte beschermende kleding, handschoenen en een beschermingsmiddel voor de ogen/voor het gezicht

S45. Ingeval van ongeval of indien met zich onwel voelt, onmiddellijk een arts raadplegen (indien mogelijk hem dit etiket tonen)

S51. Uitsluitend op goed geventileerde plaatsen gebruiken

Wikipedia formaldehyde

kijk bij het stukje over toxiciteit

ik hoop dat je hier wat wijzer door geworden bent. het lijkt mij dus een stofje waar je zeer goed mee moet uitkijken en de nodige voorzorgsmaatregelen moet nemen. maar volgens mij heb je dat allang gedaan als je met zo'n stof gaat werken. je bekijkt natuurlijk van tevoren eerst even wat voor stof het is waar je mee gaat werken en hoe je ermee moet werken. voordat wij met een stof gaan werken kijken we altijd even op de chemiekaarten. die scientist1 al geplaatst heeft.

mvg kevin

edit: kleine toevoeging.

Reageer