schaalmodel van atomen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

schaalmodel van atomen

Hallo,

Ik ben op zoek naar van die kunstof bolletjes waaruit een schaalmodel te maken is van verschillende moleculen. Het hoeft geen uitgebreid assortiment te zijn. Het enige molecuul wat ik ervan wil kunnen maken is water (dus H en O). Ik studeer aan de kunstacademie en wil deze watermoleculen gebruiken voor een werkstuk.

Kan iemand mij vertellen waar deze bolletjes te verkrijgen zijn?

mvg Jurriën

Berichten: 857

Re: schaalmodel van atomen

Ga naar de plaatselijke universiteit en vraag daar voor het water molecuul want de schaalmodellen worden in een box verkocht met alle veel voorkomende atomen erin. Je hebt alleen water nodig dus om daar nou een complete box voor aan te schaffen lijkt mij ietwat overbodig.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: schaalmodel van atomen

Mja, mocht je in de chemie verder willen gaan, dan is zo'n complete set natuurlijk wel erg handig. Wat je ook zou kunnen doen is gebruik maken van 2 bolletjes zilverpapier van ongeveer gelijke grootte en een iets groter balletje (tennisbal?). En deze verbinden met 2 satéprikkers.

Berichten: 25

Re: schaalmodel van atomen

Ja of wat wij ooit eens hebben gebruikt zijn van die witte piepschuimballen. Die zijn ook beter te verven :oops:

Berichten: 12

Re: schaalmodel van atomen

Dat doet er mij aan denken dat wij in de labo's ook zo'n doos hebben.. spijtig genoeg zijn alle bolletjes even groot :oops:

Berichten: 7

Re: schaalmodel van atomen

Als je in de buurt woont van Geel kun je bij BP(British Petrol) eens gaan horen voor polypropyleen bolletjes, daar krijg je ze garanti mee.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: schaalmodel van atomen

Polypropyleenbolletjes zijn toch van die mini-mini-mini-bolletjes? Lijkt me voor zo'n project niet handig.

Ik denk dat de tip van piepschuimvormen nog de best uitvoerbare is!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer