Sequencer

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Sequencer

Hallo allemaal , leuk forum hier :oops:

ik heb een vraag, over de sequencer

hoe word deze ingesteld, wat zijn de controles, wanneer moet een bepaling overnieuw?

alvast bedankt

Berichten: 740

Re: Sequencer

Die vraag kan je niet zomaar beantwoorden.

De instellingen liggen volledig aan het construct wat gesequenced wordt.

Bijvoorbeeld welke sequence kit er is gebruikt (meestal BigDye terminator van AB v1.1 of 3.1).

Wat voor sequencer gebruik je? Een oude PAGE sequencer werkt geheel anders dan een nieuwe capilaire sequencer.

Controles: bij de meeste kits krijg je pGEM erbij met een bijbehorende primer.

In de handleiding staat de sequentie van deze plasmide. Deze kan je vergelijken.

Als deze niet overeenkomt, moet je reactie opnieuw.

Een reactie moet overnieuw als je een slechte alligment hebt, of als er veel mutaties voorkomen. Om dit te beoordelen moet je een goed programma gebruiken (ik gebruik SECentral en CodonCode aligner) en kijken naar de kwaliteit van je basenpaar calling.

Berichten: 3

Re: Sequencer

thx roy voor je uitleg, hier kan ik al iets meer mee

op je vraag "Wat voor sequencer gebruik je?" heb ik het volgende antwoord

Het is een capilaire sequencer en de sequence kit die gebruikt wordt op mn stage plek is de AB v3.1

Berichten: 740

Re: Sequencer

De instellingen liggen nu aan de lengte van jou construct (zal wel lang zijn aangezien je v3.1 gebruikt).

Dit moet je goed invoeren bij je sequence software. Daarnaast moet je het gebruikte polymeer (POP) goed instellen.

Hoe het precies zit weet ik niet meer, het is voor mij al een tijd geleden dat ik zelf heb gesequenced. We hebben hier voor een mooi geautomatiseerd lab :oops:

Berichten: 1

Re: Sequencer

Hey JR,

Kennelijk worden me posts verwijderd als ik iets persoonlijks schrijf dus bij deze:

Applied Biosystems 3130

http://www.michaelsmith.ubc.ca/services/NA...gment_Analysis/

n00b

mzls

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Sequencer

Mja je moet mensen niet liggen uitschelden...dat noemen ze fatsoensnormen...

Reageer