Springen naar inhoud

Opleidin professionele bachelor chemie

• Log in om te kunnen reageren

radioactive

radioactive

• >250 berichten
  • 442 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2006 - 19:40

Ik doe nu mijn laatse jaar secundair en volgend jaar begint het echte werk dus. Ik zou volgend jaar professionele bachelor chemie willen volgen. Er zijn twee scholen die dat "dicht" in mijn buurt geven, het KHBO in Oostende en de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Gent. Ik twijfel nu tussen deze twee scholen. Heeft er iemand nuttige tips?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kristoffel22

kristoffel22

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 09:35

alles katholiek gaat sowieso naar een minder wetenschappelijke aanpak gaan

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 09:50

alles katholiek gaat sowieso naar een minder wetenschappelijke aanpak gaan

Ohoh! Deze opmerking zal je moeten staven!

Ik heb gestudeerd aan de VU te Amsterdam, bekend om zijn christelijke achtergrond. Ik heb echter gemerkt dat de wetenschappelijke basis zeker niet minder is dan aan, bijvoorbeeld, de UvA.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

ekoo

ekoo

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 12:57

Hey,

ik zou eerst en vooral eens naar de websites van de opleidingen surfen, daar vind je normaal wel het curriculum. je kan eens kijken wat de verschillende vakken zijn die gegeven worden en zien of de klemtoon op andere aspecten van de chemie ligt. Later op het jaar organiseren ze zeker opendeurdagen, dus gaan is de boodschap!

Uiteindelijk kan je t zelfde diploma behalen in de twee scholen, dus moet je ook de omgeving mee laten beslissen. Ik wist wat ik ging studeren (burgerlijk ir in de chemie) en heb uiteindelijk voor gent gekozen en er nog geen moment spijt van gehad, maar dat is een persoonlijke kwestie natuurlijk...

enneuh, katholiek of niet doet er niet veel toe hoor. Grootste verschil is dat je dan ergens een godsdienst of filosofie-achtig vak krijgt voorgeschoteld. wat niet perse oninteressant hoeft tezijn (maar het vaak wel is), er is meer in het leven dan chemie he (of wordt ik nu in de ban geslagen door het forum :oops: )

groetjes

Jooken

Jooken

• >250 berichten
  • 677 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 16:07

Oostende wordt algemeen aanvaard als de beste opleiding.

ps: Ik geef zelf les in Oostende, en ben dus niet zeer objctief :oops:

Sint Joris_CF

Sint Joris_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 januari 2007 - 17:39

Er zijn twee scholen die dat "dicht" in mijn buurt geven, het KHBO in Oostende en de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Gent. Ik twijfel nu tussen deze twee scholen.

Moest je voor Gent kiezen, dan raad ik je toch aan om ook het CTL in de Voskenslaan te overwegen.
Hoe het met de nieuwe BaMa-structuur zit weet ik niet, maar vroeger scheelde het 2 lesuren per week, omdat het godsdienstvak weg viel. In mijnen tijd was ik ook eerst van plan om naar Sint-Lievens te gaan, maar het minder aantal uren en de bereikbaarheid hebben mij, als spoorstudent, over de streep getrokken.
Ik geloof trouwens dat er vanuit Brugge ook maar een paar treinen per dag rechtstreeks naar de Dampoort rijden, dus afstappen in Sint-Pieters (op 6 minuten wandelen van het CTL) zul je zo al moeten doen. :oops:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures