chemische industrie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

chemische industrie

Ik heb een opdracht voor anw waar ik zelf niet uitkom.

het zuiveren van grondstoffen heeft voor de utieindelijke chemische reactie veel voordelen.

a. noem 2 van deze voordleen

b. welke drie zuiveringsmethodes worden binnen de chemische industrie vaak toegepast?

c. noem een methode waarmee je kunt bepalen of een grondstof zuiver is.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: chemische industrie

Op welk punt kom je er niet uit? We gaan namelijk niet je huiswerk voor je maken, dus stel ik wat tegenvragen.

Berichten: 3

Re: chemische industrie

nou wij moeten deze vragen door middel van het internet beantwoorden

als ik bijvoorbeeld zoek op chemische industrie of zuiveringsmethoden chemische industrie, krijg ik zoekresultaten van voornamelijk waterzuiveringsmethoden etc.

hier kan ik niets mee omdat het over chemische industrie in het algemeen gaat

Berichten: 266

Re: chemische industrie

Je moet chemische reacties een beetje als koken zien.

1a) Eet jij graag rijst waar beestjes inzitten? Zuivere rijst kan men duurder verkopen als vuile rijst.

1b) Als jij eiwit moet stijfkloppen, doe je er toch ook alleen maar het eiwit bij en niet het hele ei. Want als je er eigeel bijdoet wil de reactie niet lukken .

2a) Als je koffie opzet, gebruik je een filter om de prut uit je koffie te houden. Hetzelfde met een theezakje.

2b) Wijn wordt eerst gedecanteerd om de onoplosbare rest te laten bezinken .

2c) Bij koffiezetten extraheer je eigenlijk te caffeine uit de koffieboon door een stoomdestillatie .

3a) Koop je een bruine banaan? Neen, het is een simpele maar hij wordt bv in de farmacie zeker nog gebruikt : uitzicht

3b) Hoe kom je te weten of je suiker of zout hebt? Het zijn alle twee witte kristallen? en proeven mag niet. Verwarmen dus. Het smeltpunt van suiker is veel lager dan van zout.

Als je nu over de vetgedrukte woorden wat meer opzoekt in chemisch verband, kom je zeker al wat verder.

Berichten: 3

Re: chemische industrie

dankjewel

Reageer