trimyristinezuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

trimyristinezuur

Ik heb trimyristinezuur bepaald in nootmuskaat. Heeft iemand een idee hoeveel dit theoretisch behoort te zijn? Ik heb gezocht op het net maar kon niets vinden.

Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: trimyristinezuur

Het lijkt me dat er tussen noten nog wel wat verschil te verwachten is. De natuur laat zich niet vangen in theorie. Vertel ons eens hoeveel je hebt gevonden!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: trimyristinezuur

Ik heb nog even gegoogled: trimyristinezuur bestaat niet. Je hebt myristinezuur, en de glyceroltriester trimyristine. Misschien als je nog eens googled met die naam (nootmuskaat is "nutmeg" in het Engels) dat je wel iets vinden kan!

Berichten: 4

Re: trimyristinezuur

Ik heb uit 10 gram nootmuskaat, dat men gewoon in de winkel koopt, zo ongeveer 2 gram trimyristinezuur gewonnen middels extractie met ether. Misschien zijn er geen theoriegegevens bekend, maar misschien zijn er wel mensen die dit experiment ook uitgevoerd hebben?

Re: trimyristinezuur

Myristinezuur (14:0) 22,8 g

bron: volgende link

http://www.fooddata.nl/fooddata/index/voed...3&type=nutrient

Berichten: 2.399

Re: trimyristinezuur

22,8 gram per wat? per cub per liter, per 100gram per kg? Dit zul je ook moeten weten....

Vaag dat het er niet bij vermeld staat, of kijk ik nu verkeerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: trimyristinezuur

Nee, je kijkt niet verkeerd.

Het staat nergens vermeld op de site. Maar al rekenend hier en daar neem ik aan dat per 100 g bedoeld wordt.

Reageer