Wieltjes van tandpasta.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 183

Wieltjes van tandpasta.

Wat denken jullie, zou dit echt kunnen? Of is dat maar een grap.

Klik hier voor de site: Poernaka
Druppel per cylinder 4 a 5 druppels azijn. Dit leidt tot een hardheid van 98 a. Dit komt door de titanium dioxide! Hoe meer azijn je toevoegd, hoe harder je wieltjes worden, dus pas hier mee op!
Ik zie niet in wat voor een reactie TiO2 met azijnzuur (CH3COOH) zou geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Wieltjes van tandpasta.

Geen idee van de reactie, maar ik vind het er in ieder geval bedrieglijk echt uitzien!

Ik neem haast aan dat het natrium laurylsulfaat (waarvan ze zeggen dat het nodig is) op de een of andere manier polymeriseert.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.399

Re: Wieltjes van tandpasta.

Zullen wel lekkere ronde wielen zijn zo in die papier kokers. Zeker als je je lager er ook nog ff met de hand in legt, dan heb je echt het middenpunt te pakken. :oops:

Berichten: 3.145

Re: Wieltjes van tandpasta.

Lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk. Tandpasta zal ongetwijfeld flink uit kunnen harden, maar het lijkt mij een nogal brosse toestand. Net zo iets als skaten op wieltjes van baksteen. Hard is het wel, maar 1 flinke tik, en de stukken breken er van af.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Wieltjes van tandpasta.

Ter meerder bewijs:

http://www.tacky.nl/skateboard/messageboar...=1428707&page=1

Maar toch, als ik zie hoe gemakkelijk het asgat wordt bijgewerkt dan heb ik niet het gevoel dat dit proces zulke harde wieltjes geeft.

Reageer