Springen naar inhoud

derivatiseringsprobleem

• Log in om te kunnen reageren

bertus_CF

bertus_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2006 - 12:03

Heeft iemand ook wel eens problemen met derivatiseren bij vochtig weer?
(veel water in de lucht).

Wij hebben regelmatig problemen met derivatiseren van hormoonachtige verbindingen (tot TMS derivaten).
Problemen treden verdacht vaak op bij vochtig/klam weer.

Kan het te maken hebben met de eventueel aanwezige vochtdeeltjes in de lucht?
Righteous judgement is passed on those who commit crimes against justice in full conscience.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2006 - 12:16

Welkom op het forum :oops:

Derivatiseren is een algemeen woord, je kan net zo goed vragen heeft iemand wel eens een probleem bij een reactie met vochtig weer? Nou nee, ik niet maar misschien lijkt mijn reactie wel totaal niet op die van jou. Je zult echt met een protocol over de brug moeten komen wil je hier wat zinnigs over kunnen zeggen. Misschien is ook niet de derivatizatie het probleem, maar je analytische apparatuur wat niet goed functioneerd bij hoge luchtvochtigheid.

Je kunt het ook analytisch proberen te localiseren, door de reactie een aantal keer bij een verschillende lucht vochtigheid uit te voeren.

Veranderd door Napoleon1981, 31 oktober 2006 - 12:20

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 oktober 2006 - 12:32

Wij gebruiken MTBSTFA als derivatiseringsreagens voor fenolverbindingen. Het rendement van derivatisering is inderdaad erg gevoelig voor vocht. Je extract moet goed zijn gedroogd (met natriumsulfaat bijv.). Maar dat het rendement daalt bij vochtig weer, heb ik niet waargenomen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures