dvd

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 34

dvd

hallo

Een tante van mij heeft een film van vakantie geschreven op een dvd-r.

Een rewritable dus.

Ze dacht al dat het zou kunnen dat mijn dvd-speler hem daarom niet kon lezen... En ze blijkt gelijk te hebben. Ik kan hem niet afspelen.

Ik vraag mij nu echter af of dit wel kan.

Is hij niet gewoon fout geschreven door haar en kan ik hem daarmee niet afspelen?

Normaal moet een dvd-speler toch ook rewritables kunnen afspelen...

Of ben ik mis?

Groeten

Davy

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: dvd

DVD-r is helemaal niet RE writebable. In dat geval zou er DVD-RW staan. DVD-r is een recordable. Er is verschil tussen DVD-r en DVD+r. Of jou speler daar moeite mee heeft weet ik niet, volgens mij moet het voor lezen van eenmaal gebrande DVD's niet uitmaken.

De speler van je, is dat een speler op de computer of een speler voor de TV?

Of je tante een fout gemaakt heeft met branden weet ik niet, daarvoor zou ik de DVD in handen moeten hebben.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 41

Re: dvd

Hoe oud is je dvd-speler?

ALs hij nog vrij recent is moet hij in principe alle dvd's kunnen lezen (tenzij hij fout geschreven is).

Oudere dvd-spelers kunnen meestal ofwel alleen dvd+ of dvd- lezen.

Berichten: 96

Re: dvd

In welk formaat is die film geschreven?

Re: dvd

Het is een vrij nieuwe dvd speler.

Het zou wel kunnen dat het een dvd rw is hoor. Foutje van mij dan door dvd-r te schrijven

Ik heb hem hier niet bij mij maar het is wel degelijk een rewritable.

Het formaat enzovoorts ken ik ook niet.

Maar er vanuit gaande dat het een rewritable is, kan het dan dan een vrij nieuwe dvd speler deze niet leest??

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: dvd

Dat kan best, enkele goedkopere uitgaves kunnen dit niet lezen gewoon om het systeem zo goedkoop mogelijk te houden. Kijk even in de handleiding van je dvd speler, daar zal wel te vinden zijn welke formaten je dvd speler kan afspelen :wink:

Berichten: 96

Re: dvd

Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat de DVD gewoon als data geschreven is met bijvoorbeeld een avi-bestand erop, op en de DVD eens in je computer en kijk via verkenner eens naar de extensie vh bestand en het type van media dat Windows aangeeft.

Reageer