Productieproces aniline

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Productieproces aniline

Hallo!

Ik heb de opdracht gekregen om een eindwerk te maken over de synthese van aniline. We hebben reeds de proef op laboschaal gedaan met Sn als katalysator. Maar de eigenlijke opdracht is eigenlijk het proces op industriële schaal te bestuderen en eventueel een verbetering kunnen vinden in het proces.

Daarom ben ik op zoek naar informatie over het industriële proces (reactors met drukken en temperaturen e.d.). Wat heel handig zou zijn is een soort blokschema of P&I-diagram over een aniline-producerend bedrijf. Emails naar de belgische anilinebedrijven Bayer en BASF levert niets op.

Kan iemand mij helpen?

Berichten: 141

Re: Productieproces aniline

Ik kan niet echt helpen maar je kan eens proberen te mailen naar de buitenlandse anilinebedrijven wie weet reageren zij wel.

Berichten: 181

Re: Productieproces aniline

Hallo,

Ik neem echter aan: géén enkel bedrijf zal zijn productie-proces ( "geheim" :oops: ) bekent maken, tenzij - je voor het bepaalde bedrijf werkt of de opdracht hebt het productie-proces te bestuderen en verbeteren (incl. geheimhoudings-verklaring) ... Dus zul je het moeten doen met de vrije informatie in bibliotheken en het internet.

Gegroet,

OM

Reageer