Springen naar inhoud

raket maken

• Log in om te kunnen reageren

BoyGnl

BoyGnl

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 12:06

hoi wij gaan met ons profielwerkstuk een raket maken,
wij hebben gekozen uit 2 verschillende combinaties van stoffen:
1: kaliumnitraat met suikerderivaten
2: dextrose of sorbitol

mijn vraag aan jullie is wij maken een raket van ongeveer 60 tot 100 cm uiteindelijk lanceren we hem in een weiland. Wat kunnen we nou het best kiezen: kaliumnitraat met suikerderivaten of dextrose of sorbitol en in welke verhouding moeten we dat toevoegen?

alvast bedankt.

Veranderd door BoyGnl, 09 november 2006 - 12:08

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 09 november 2006 - 12:31

Kijk eens op dit forum. In dit topic staan verwijzingen naar hobbyclubs ed die waarschijnlijk meer en betere informatie over dit onderwerp hebben.

http://www.modelbouw...a56c2baf46ca3d9

edje_CF

edje_CF

• >100 berichten
  • 173 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 13:58

Of op www.chemixtry.be Daar heben ze ook een appart forum gedeelte over rocketry (wel eerst evene aanmelden)

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 november 2006 - 21:42

En niet meer hier. Dit soort materialen hebben we liever niet op het forum. Ik zal het topic niet afsluiten, omdat het een twijfelgeval is, maar graag geen verdere besprekingen van deze mengsels hier.

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 22:14

Ik heb nog een vrij uitgebreid (oud) ebook over dit onderwerp, dat vooral op de theorie diep ingaat. Mail maar als je het wil hebben.

*chemaster*

*chemaster*

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 november 2006 - 19:41

Voortaan beter heel even zoeken op het forum, dan had je dit vrij recente topic wel gevonden.

BoyGnl

BoyGnl

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2006 - 20:32

Voortaan beter heel even zoeken op het forum, dan had je dit vrij recente topic wel gevonden.

had ik al gevonden maar dan geven ze geen tips aan mij daarom opende ik het :oops:

*chemaster*

*chemaster*

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 november 2006 - 11:16

Maar als je dat topic had gelezen kwam je deze post tegen:

Ho, ho! Discussies over explosieven zijn niet welkom op het forum!

Chemische raketbrandstoffen zijn per definitie VEEL te gevaarlijk voor de hobbyist. De raket doet het alleen als er HEEL veel kracht wordt gemaakt, dus als de reactie heel snel verloopt. Het is een heel fijne lijn tussen een snelle reactie en een harde knal en afgerukte ledematen.

En dan had je dit topic niet aan hoeven maken. Je vraag kan je beter op een ander forum stellen die in dit topic ook ter sprake komt :oops: . Vooral op de site van Richard Nakka kan jij je antwoord wel vinden:). Alleen is dat wel voor het wat grotere werk.

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 november 2006 - 16:09

In je mailbox liggen als het goed is nu 2 serieuze en praktisch gerichte boeken met meer dan voldoende theoretische grondslag. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures