Springen naar inhoud

Bixine

• Log in om te kunnen reageren

taarts

taarts

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 15:01

Mijn dochter zoekt i.v.m. een werkstuk antwoord op de volgende vraag: Hoe kan bixin(e) chemisch worden bereid?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

cipherIX

cipherIX

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 15:20

Hallo,

Het isoleren van Bixine uit het Annottozaad is zekers eenvoudiger (--> link: Bixine - pagina's 30-31) ...

Sorry dat ik vraag, maar hoe goed is de kennis van de organische chemie (van uw dochter) ? :oops:

Gegroet,
OMS

taarts

taarts

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 17:08

Hallo,

Het isoleren van Bixine uit het Annottozaad is zekers eenvoudiger (--> link: Bixine - pagina's 30-31) ...

Sorry dat ik vraag, maar hoe goed is de kennis van de organische chemie (van uw dochter) ? :oops:

Gegroet,
OMS

Klopt, dat hadden we al gevonden. Ook hoe bacteriën bixine kunnen maken hebben we gevonden. Alleen kunnen we nergens vinden hoe bixine chemisch kan worden geproduceerd.

cipherIX

cipherIX

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2006 - 08:06

OK ... ik weet niet of men (online - in het www) een volledige synthese vindt, want - passende artikelen zijn vaak alleen in vakbladen te vinden (aanmelding + betalen). Ik zoek in loop van de dag (meerdere update's) ... 8-[

link 1: annatto (géén volledige synthese, maar - de synthese van annatto en myccoradicin is beschreven - stoffen / structuren lijken op bixine- pagina's 1388-1389)

Gegroet,
OMS

----------
.... aanvulling (13:35CET) ...
-tja- :oops: - ik vind géén volledige synthese van bixine in het "www" (er schijnt een artikel in Helvetia Acta te zijn, maar ik heb géén toegang); er zijn vele berichten over de natuurlijke / enzymatische synthese - maar niet over de chemische synthese (wellicht geen echte uitdaging; sorry)

Veranderd door cipherIX, 10 november 2006 - 13:34

taarts

taarts

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2006 - 09:47

Hallo OMS,

Alvast bedankt.

Mvg
Ton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures