Springen naar inhoud

S-curve bij ELISA

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_jennifer_*

• Gast

Geplaatst op 13 november 2006 - 14:26

Hoihoi,

Ik werk op mijn stage met ELISA en nu moet ik in mijn verslag vertellen waarom er een S-curve ontstaat uit de ijklijn. Nou weet ik wel dat het iets met enzym reactie te maken heeft maar wat het nou precies is... Zou iemand mij kunnen helpen?? Alvast bedankt !!! Groetjes

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 13 november 2006 - 16:40

Welke schalen gebruik je op de X en Y-as? Wat is de reden?

*_gast_jennifer_*

• Gast

Geplaatst op 15 november 2006 - 13:45

Heey hoi,

De tabel waarin de s-curve onstaat geeft de ijklijn weer die je bij je mostners piepeteerd van je ijklijn. Maar omdat je met enzymen werkt onstaat er een S-curve. En ik wil graag weten waarom er een s-curve ontstaat als je met enzymen werkt.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 15 november 2006 - 14:16

Hallo Jennifer

Mijn vraag welke schalen je gebruikt was niet voor niets.
Als je een ijklijn van een Elisa hebt moet je de concentratie en de extinctie eens liniair uitzetten op beide assen en kijken wat er anders is dan op je standaard curves die lin/log zijn uitgezet.

*_gast_jennifer_*

• Gast

Geplaatst op 20 november 2006 - 10:11

Heey hoi,

Heb uigezocht wat er op de assen staan. Op de x-as de absorptie en op de y-as de concentraties van de ijklijnpunten. Ben hier niet zo handig in sorry van de verwarring. Ik hoop dat je me zo verder kan helpen. Groetjes en alvast bedankt

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 november 2006 - 11:21

Wat er op de assen staat is sommige mensen allang duidelijk, maar wat voor schaal gebruik je? Lineair van 1 tot 10 of logaritmisch van 1 miljoen tot 27 miljard?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures