indicator gezocht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

indicator gezocht

Hoi,

Onze docent heeft in zijn les een grap verteld over zijn studententijd.

Het was namelijk dat ze een zuur base indicator in iemands zijn bier gedaan hebben waardoor hij rood plaste.

Nu wou hij die indicator niet verklappen en moeste we maar met onze chemie kennis zien te achterhalen wat dat die indicator zou kunnen zijn.

Ook liet hij uitschijnen dat het ook mogelijk is om iemand blauw te laten plassen.

Heeft er iemand een idee??

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: indicator gezocht

ja...

:oops:

Welke indicator is kleurloos bij zuur en rood bij basisch?

En welke indicator is rood bij zuur en blauw bij basisch?

Berichten: 857

Re: indicator gezocht

Wel een leuk grapje maar ik weet niet of je het moet herhalen. Je weet niet goed hoe schadelijk de indicatoren zijn.

Als je dan toch eens iemand in de zeik wilt nemen doe het dan radicaal. Druppel 1 drupje boterzuur op iemand. Leuk voor jou maar zeer balen voor de ander. :oops: 8-[ ;)

Berichten: 318

Re: indicator gezocht

Dat blauw laten plassen hebben ze ons in de scouts ook eens gelapt... ik weet echter niet meer wlek drankje dat precies was...

Je kan het allesinds bij de apotheker kopen...

(en het is eerder groene pis... geel + blauw...)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: indicator gezocht

Van bieten eten kun je wel rood gaan plassen.

Berichten: 857

Re: indicator gezocht

Van bieten eten kun je wel rood gaan plassen.
ik denk dat je die niet zo onopgemerkt bij iemand naar binnenkrijgt :oops: 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: indicator gezocht

De betreffende indicator is een carcinogeen categorie 3, dus idd liever maar niet herhalen.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 180

Re: indicator gezocht

De veilige manier: geef iemand eten en doe de indicator in zijn drank.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: indicator gezocht

De veilige manier: geef iemand eten en doe de indicator in zijn drank.
Hoe helpt dat tegen carcinogeniteit?

Berichten: 70

Re: indicator gezocht

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar overwegende dat:

- methyleenblauw oa in de geneeskunde gebruikt wordt oa om iemands nierfunctie en andere zaken te testen

- fenolftaleïne in sommige laxeermiddelen zit...

...zou ik durven stellen dat je nu ook niet moet gaan overreageren.

Anderzijds vind ik het niet geraadzaam met iemands eten of drinken te gaan klooien. Zelfs als er totaal geen schadelijk effect zou zijn, dan is het volgens mij not done om iemand buiten zijn of haar weten iets te laten innemen. Je zou ook niet willen dat iemand dat bij jou zou doen? Dus?

Trouwens hetzelfde geldt voor de voedingsindustrie: die gooien ook maar vanalles in ons eten en drinken zonder ons daar altijd consientieus over in te lichten. Voor mijn part mag dat gerust wat meer gecontroleerd worden.

Als er nog mensen zijn die er zo over denken, roep eens luid, zodat onze politici het tot in Brussel horen.

Cordialement

:oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: indicator gezocht

/me roept, nee schreeuwt daar zelfs al tijden om. Dat men eens alle claims van de voedselindustrieën waar moeten maken.

Reageer