[scheikunde] Huiswerkvragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] Huiswerkvragen

Hoi, eigenlijk heb ik wat vragen over natuurkunde, maar ik dacht dat jullie mij ook wel zouden kunnen helpen.

Opgave 1. Peter (massa 60 kg ) staat op het uiteinde van een duikplank. door de eigen massa van de duikplank, buigt de duikplank vanzelf al iets door. de totale doorbuiging van de plank als peter erop staat is 30 cm. als marije (45 kg) op het uiteinde van de plank staat, is de totale doorbuiging 25 cm. de doorbuiging van de plank is rechtevenredig met de kracht op de plank.

a. Bereken de veerconstante van de duikplank in N m.

b. Bereken hoe groot de doorbuiging van de duikplank is ten gevolge van de eigen massa van de plank.

c. Bereken de kracht oop het uiteinde van de duikplank werkt als er niemand op staat

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Huiswerkvragen

Hoi! Het is niet gebruikelijk om natuurkundevragen hier te stellen, maar je hebt wel gelijk dat we kunnen helpen. Alleen: jij hebt geen vragen, maar je boek..... :oops: Als we hier de antwoorden geven leer je daar niets van. Probeer het zelf eens hier in het topic, en kijk hoever je komt. Als je specifieke vragen of problemen tegenkomt kunnen we je verder helpen.

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Huiswerkvragen

Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar het zijn geen vragen uit mijn boek, maar van mijn vorige proefwerk, die ik morgen dus ga herkansen. het probleem is echter dat ik er niks van snap :oops:

Berichten: 54

Re: [scheikunde] Huiswerkvragen

Haha, Wat snap je niet?

Berichten: 25

Re: [scheikunde] Huiswerkvragen

Persoonlijk zou ik eerste die lnul berekenen.

met F=k.(l-lnul)

dit moet je wel voortzetten

Berichten: 2.746

Re: [scheikunde] Huiswerkvragen

lnul heb je nog niet nodig in de eerste stap,

je hebt twee vergelijkingen met twee onbekenden (twee massas), daaruit kan je k berekenen

Δx . k = F = m.g

zo zou je het toch wel moeten vinden

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Huiswerkvragen

He luitjes, we zijn www.voorzegforum.nl niet!

Reageer