Naproxen in urine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 31

Naproxen in urine

Hallo,

Wiet iemaand misschien wat de Recovery inhoudt is voor de caliberatie curve om te kunnen 10mg naproxen( tabllet pijnstiler) , die ingezogen in 3ml urine wordt, bepalen.

Hoe kun je een caliberatie maken ?

Re: Naproxen in urine

Hallo ben ik stoned of dronken? wat staat hier in hemelsnaam.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Naproxen in urine

Vertaling in ABN:

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de recovery inhoudt voor de callibratiecurve om 10 mg naproxen die in 3 ml urine is opgelost te bepalen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Naproxen in urine

Dat zal dan iets met de monstervoorbereiding te maken hebben? Ik heb geen idee van de context! "recovery" wordt wel gebruikt om aan te geven dat niet 100% van de te bepalen stof uit een monster kan worden gehaald bij de voorbereiding. Als je de recovery kent, dan kun je toch uitrekenen hoeveel er in het monster zat.

Vertel eens precies (en meteen in ABN zorgvuldig gespeld) wat voor een meting je probeert te doen?

Berichten: 2.399

Re: Naproxen in urine

Recovery heeft inderdaad met de monstervoorbereiding te maken. Als je het analiet wilt isoleren, zul je moeten weten hoeveel procent je isoleert. Een recovery van 100% is wel degelijk mogelijk en dit is het streven ook. De term wordt vaak niet meer weergeven wanneer het 100% bedraagt, maar men dient bij het opzetten van een bepaling zeker de recovery te bepalen. Bedenk wel dat recovery echt heel protocol afhankelijk is, en ook zeer concentratie afhankelijk (break through concentratie etc).

De recovery kan op de volgende manier bepaalt worden. Je injecteert een stock oplossing direct op de HPLC. Vervolgens haal je de oplossing door je hele sample preparation protocol en injecteer je weer. De verhouding van peak area`s zal 1 zijn bij 100% recovery of minder wanneer je analiet verliest tijdens de sample prep.

Reageer