Springen naar inhoud

helder ijs

• Log in om te kunnen reageren

scheikundige marieke

scheikundige marieke

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2006 - 16:14

Misschien een rare vraag, maar ik wist er zelf even geen antwoord op.

Iemand vroeg me hoe je helder ijs kon maken. Of er een chemische stof is die er voor zorgt dat het helder bevriest en helder blijft. Als je namelijk zo ijs in de vriezer legt wordt het wit.

Nu weet ik wel dat je het kunt verkomen door langzaam in te vriezen, en door alle onzuivere stoffen uit het water te halen, maar bestaat er ook een chemische stof voor die dit verkomt?

alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 november 2006 - 19:37

Geen idee of zo'n chemische stof bestaat, maar als je gedemineraliseerd water hebt (te koop bij een bouwmarkt) krijg je volgens mij helder (transparant) ijs.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2006 - 20:18

Niet zomaar om te drinken, dat ontrekt mineralen uit je als een gek. Een vriend dronk ooit een glas leeg, maar die heeft dan ook een week racekak gehad. Een ijsblokje kun je wel in je glas doen, no problem, en ook kun je wel een enkel ijsblokje opeten (weet ik veel wat je ermee wil gaan doen), maar doe geen halve liter demiwater in een spaflesje om het te bevriezen en op te drinken!

Verder weet ik geen stofje dat dit mogelijk zou kunnen maken, gewoon langzaam bevriezen... Zoals hierboven gezegd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures