Springen naar inhoud

Damp op drinken - Cocktailparty

• Log in om te kunnen reageren

bezoeker

bezoeker

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2006 - 19:33

Hey,

Hoe verkrijg je het effect op drinken (cocktails) dat je soms tegen komt op cocktailparty's. Voor degene die het niet kennen: Het is een soort damp die precies uit je glas overloopt.

Ik ben op zoek naar de manier om dit effect te verkrijgen.

Alvast bedankt!

Veranderd door bezoeker, 23 november 2006 - 19:34

TU/e Werktuigbouwkunde

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 november 2006 - 19:42

Dit kun je doen met droogijs. Dit is vast CO2 met een temperatuur van -78 įC.
Er zijn droogijsleveranciers die ondermeer leveren aan laboratoria en restaurants.

Groentje

Groentje

• >100 berichten
  • 205 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2006 - 20:09

Ehhh... als je droog ijs gaat gebruiken weet ik niet of je het dranje geleik op kan drinken zonder dat je tong een ijs lollie word... als het drinken niet al bevroren is :oops:

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2006 - 20:16

Tuurlijk wel. Een klontje droogijs doet vrijwel niks met je drinken. Het ziet er leuk uit en het is veilig, alleen je moet het klontje niet opdrinken... Das koud Geplaatste afbeelding Het wordt een ander verhaal als je er een schep droogijs in doet. Dan zal het drankje wel bevriezen. In cocktails zit echter sowieso alcohol (meestal), en dat verlaagt ook nog eens het vriespunt.

jorgensw

jorgensw

• >100 berichten
  • 147 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2006 - 22:14

Een stukje droogijs koelt je vloeistof zeker af, maar het zal beperkt zijn. Het effect iz ook vrij snel weg denk ik. Klopt dat?
Anders zit er namelijk wel wat meer dan een klontje droogijs in denk ik.

Boanerges

Boanerges

• >250 berichten
  • 274 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2006 - 22:39

Tuurlijk wel. Een klontje droogijs doet vrijwel niks met je drinken. Het ziet er leuk uit en het is veilig, alleen je moet het klontje niet opdrinken... Das koud Geplaatste afbeelding Het wordt een ander verhaal als je er een schep droogijs in doet. Dan zal het drankje wel bevriezen. In cocktails zit echter sowieso alcohol (meestal), en dat verlaagt ook nog eens het vriespunt.

Ik weet het niet of het niks doet, de pH daalt wel door het droog ijs. Zelfs van een klein stukje al wel, maar extreem zuur word het niet.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 november 2006 - 22:47

Lijkt mij nogal sterk: de meeste cocktails zijn aan de zure kant en er zit vaak al koolzuurgas in opgelost.

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2006 - 23:03

Als je je glas 5 minuutjes in je handen houdt, is het weg, ja. Ligt natuurlijk ook aan de grootte van de blokjes. De pH-verandering is te verwaarlozen, het meeste gas komt er gewoon uit.

phj

phj

• >250 berichten
  • 497 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2006 - 21:04

Ik had zelf eens een warm blikje cola Geplaatste afbeelding , daar heb ik dus natuurlijk meteen wat vloeibare stikstof in gegoten.
Het geeft een erg vermakelijk effect en je drankje is weer ijskoud.

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2006 - 21:26

Vloeibare stikstof, daar haal je met een pincet en een watje wratten mee weg! :oops:

(We hadden op het eind van de demodag wat over)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures