Dom vraagje

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 95

Dom vraagje

Ik ken helaas niemand aan wie ik deze vraag kan stellen enkel en alleen op deze forum :oops: Het gaat over de "chemietrukjes" die Macgyver in de serie doet. Mijn vraag nu: Zijn die chemiereacties en die doe-het-zelf kunstjes van huis tuin en keukenproducten echt of zijn ze gebasseerd op leugens zoals elke serie en films.

mvg
De bron van kennis is waarheden niet toe te schrijven aan het toeval. - Hamza Ibn Abu Musa

Berichten: 168

Re: Dom vraagje

Voorbeelden?

Ik denk persoonlijk dat de meeste dingen wel zouden kunnen, al is het wel héél toevallig dat al die dingen bij elkaar in de buurt staan... En dat hij ze zomaar even weet te vinden. Verder zijn er natuurlijk altijd dingen die niet kunnen, zoals inderdaad in elke serie.

Berichten: 873

Re: Dom vraagje

Ik moest wel even nadenken wie nu eigenlijk macgyver ook al weer was.

Dit komt voor mij op hetzelfde neer als een vraag over CSI: Het is en blijft een tv serie. Bij Macgyver zou het allemaal wel echt kunnen zijn (of lijken). Wat ik me wel herinner is dat ik het wel opmerkelijk vond dat de juiste spullen op de juiste plek en op het juiste moment ontdekt / gevonden werden.

THIS IS TV, MAN!! Afbeelding

Happyjeroen, je was me net voor maar we komen op hetzelfde uit denk ik

Berichten: 37

Re: Dom vraagje

Ik geef o.a. les op een school en als ik een Demo doe is het de helft van de keer een mislukking omdat de reactie om een of andere reden niet of niet voledig verloopt enz. Zelfs naar vele keren oefenen en experimenteren.

Knap van mcgyver dat hij wel de maximale resultaat heeft bij proef experiment 1 keer uitvoeren!!!

Neemt trouwens niet weg dat het af en toe leuk is om naar te kijken!

Berichten: 774

Re: Dom vraagje

soms is het wel extreem lachen 8-[

Bij CSI miami zijn er ook wel "degelijke" stukken van proeven te zien :oops:

Reageer