Springen naar inhoud

[scheikunde] Profielwerkstuk: Heroine

• Log in om te kunnen reageren

melek_CF

melek_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 12:07

Beste mensen,

Ik ben de laatste tijd bezig met me profiel werkstuk en stuite op een probleem. het werkstuk gaat over heroine, en het effect daarvan op het menselijk lichaam.
Ik heb al veel informatie kunne zoeken over wat heroine met hetlichaam doet. maar niet zo veel informatie over heroine zelf. vandaar dat ik schrijf.

1 Heeft 1 van jullie ( of meerdere 8-[ ) mischien bruikbare informatie over Heroine ( alles is welkom) : bijvoorbeeld reactie vergelijking : morfine--> heroine.
En vervolgens in het lichaam Heroine--> morfine.
2 Ik ben na wat google op het woord alkaloids gestuit. ( morfeen alkaloids ). ben benieuwd wat het is.
3 Morfine schijnt nog al veel te lijken op endorfine. ( het imiteert het in het lichaa). Dus kunnen jullie mijn mischeen helpen met een structuur formule van morfine en endofine. en overeenkomsten ervan ( waardoor ze dus op de zelfde receptor passen ).
4 Chemische feitjes zijn altijd welkom over heroine/morfine.
5 Geschiedenis van Heroine is ook welcome.

Bij voorbaat bedankt marc kwee :oops:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

edje_CF

edje_CF

• >100 berichten
  • 173 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 13:36

kijk eens op www.erowid.org, daar staat over het algemeen veel info over drugs (even kijken bij zoeken)

melek_CF

melek_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 14:10

Bedankt voor de site. Maar de site gaat chemisch niet diep heb ik het idee. ( of ik moet leren zoeken )

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 21:38

Tip; zoek in het engels...

http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin

Voor de reactie moet ik even kijken, die ligt op mijn kamer, het was iets met azijnzuur. Ik ben geen ster in organische chemie, dus ik weet het niet uit mijn hoofd.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 november 2006 - 21:59

In deze topic kun je best veel info vinden. Volgens mij worden daar al je vragen wel (gedeeltelijk) beantwoord.

Adriaan_CF

Adriaan_CF

• >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 december 2006 - 05:14

Ietsjes off topic geef ik toe, maar; als je over bewustzijnsveranderende stoffen wilt lezen zijn er twee boeken waar je eigenlijk niet omheen kunt;

PIHKAL

en

TIKHKAL

zie; Pihkal en Tihkal

Deze boeken zijn interessant omdat ze bereidingsmethoden ťn effecten behandelen, daarnaast zijn ze redelijk persoonlijk over het echtpaar Shulgin.

Runaway

Runaway

• >25 berichten
  • 44 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 december 2006 - 12:38

Een leuk fait divers is dat drugshonden die op zoek zijn naar heroÔne eigenlijk naar sporen van azijnzuur snuffelen. HeroÔne is in essentie diacetylmorfine (IIRC) en door hydrolyse onstaat er altijd een beetje azijnzuur. Bij de synthese met azijnzuuranhydride is dit zeker het geval.

Als je dus in een fabriek werkt waar sladressing wordt gemaakt pas je dus maar beter op aan de douane. :oops:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures