Springen naar inhoud

zuivering van monoklonale antistoffen

• Log in om te kunnen reageren

fluffy spacemeisje

fluffy spacemeisje

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 14:37

hej mense,
ik loop op dit moment stage bij een bedrijf en een van de onderdelen die ik voor mijn verslag wilb eschrijven is het proces waarin conjugaat geproduceerd wordt. maar voordat dit proces begonnen kan worde moeten de monoklonale antistoffen gezuiverd worden. ik heb idt meerdere malen met een prot G zuivering gedaan, mijn vraag aan jullie is of iemand mij kan uitlegge wat er tijdens deze zuivering precies gebeurt met de antistoffen, waar de bindingsbuffer en elutiebuffer voor dienen. waar ze voor zorgen. globaal weet ik het wel maar op welke manier ze heir voor zorgen zeg maar.

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 16:28

Als je je antistoffen die in je monster zitten over de kollom giet, dan bindt het Fc fragment van je antistof aan de prot. G. (affiniteits chromotografie).
Hierna elueer je je monster met een elutiebuffer die ervoor zorgt dat de binding tussen de antistof en de prot G loslaat.

Het proces van affiniteits chromatografie staat op deze site zeer goed uitgelegd.
http://en.wikipedia...._chromatography

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 november 2006 - 19:40

zie hier nog veel meer informatie. Een van de methodes is FPLC dat tevens hier wordt beschreven.

MvG Ron

fluffy spacemeisje

fluffy spacemeisje

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 08:51

hej dank je wel mense

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures