para/meta Synephrine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 62

para/meta Synephrine

Goedemorgen allen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met de analyse van para- en meta-Synephrine. Ze zijn moeilijk van elkaar te scheiden en aangezien ze beiden een bijna identiek massaspectrum hebben, kun je ze als tweede alternatief ook niet met ion-extraction (MS/MS) scheiden. Het wordt dus een beetje lastig om ze goed te scheiden, laat staan te kwantificeren.

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: para/meta Synephrine

Ik heb hier zelf geen idee van, maar kun je verder uitleggen wat je monster is? Is het een mengsel van uitsluitend deze twee stoffen? Heb je de twee zuivere stoffen in handen om vergelijkingen te doen? Zou de smelttemperatuur significant verschillen? Of de brekingsindex van de vloeistof? De kristalvorm?

Berichten: 2.399

Re: para/meta Synephrine

Ik denk niet dat de massaspectrometer deze stoffen scheiden kan. Je framentatie patroon zal zeer waarschijnlijk het zelfde zijn van beide stoffen.

Kun je beide vormen niet scheiden op een RP kolom? Ze hebben dezelfde molecuul formule, maar hun structuur verschillen doet mij vermoeden dat er wel wat eer te behalen valt. De pKa van de OH op de ring moet volgens mij ook een beetje verschillen, misschien dat je met een intelligente pH selectie ze gewoon kunt scheiden. Ik praat dan wel echt over de pH op 0,1 nauwkeurig afregelen.

Reageer