Springen naar inhoud

één uur chemie

• Log in om te kunnen reageren

sauri_CF

sauri_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 10:57

Beste
Ik zit ik het 5 middelbaar La-Wi, spijtig genoeg heb ik dus maar 1 uurtje chemie in de week. Is het realiseerbaar om later chemie te gaan te gaan studeren?
Ik vermoed dat ik in de vrije tijd mijn kennis wel een beetje zal moeten bijschaven, maar dat heb ik er nu ook wel voorover. Weet je nog misschien een goed boek over de chemie( niet te moeilijk) mag je het zeker melden)
Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 13:34

Als je iets in de chemie wilt doen waarom ben je dan niet overgeschakeld naar wetenschappen wiskunde?

jb31dec

jb31dec

• >100 berichten
  • 238 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 14:50

mmm nooit te laat om iets anders te proberen dacht ik zo
goeie boeken? Ik weet alleen niet wat La-wi is..
hebben ze op je school geen opleiding met scheikunde? dan moet je die boeken nemen. Zo niet, zoek dan naar boeken uit het middelbaar onderwijs.

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 15:54

La-Wi = Latijn wiskunde

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 december 2006 - 15:57

En je verwacht in een deels alfa-opleiding meer dan een uur scheikunde te krijgen? Ga dan naar een full beta richting :oops:

Veranderd door FsWd, 03 december 2006 - 15:57

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 december 2006 - 16:38

Ik heb geen idee van toelatingseisen op dit ogenblik en al helemaal niet in Vlaanderen. Toen ik Scheikunde ging studeren aan de universiteit was de eis dat je wiskunde en natuurkunde in het pakket moest hebben. Het idee was dat ze een eventueel gebrek aan scheikunde op die studie wel konden bijspijkeren.

Het was toen ook mogelijk om na het middelbaar onderwijs een stoomcursus te doen om een examen in één vak erbij te doen. Als zo'n systeem nog bestaat, kun je met een flinke dosis moed en een tijdsinvestering nog altijd je richting veranderen!

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 17:14

Het probleem ligt hem vooral denk ik dat je in vlaanderen je laatste 2 jaar in dezelfde richting moet doen.

Maar eig zoveel meer zie je in die 2 uur i.p.v 1 uur niet hoor.
wij krijgen enkel een beetje uitbreiding en wat practicums meer dan de la-wi's

Dr.Chemo

Dr.Chemo

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 21:29

Ik zit ik het 5 middelbaar La-Wi, spijtig genoeg heb ik dus maar 1 uurtje chemie in de week. Is het realiseerbaar om later chemie te gaan te gaan studeren?

Natuurlijk !!

Je achtergrondkennis qua Chemie maakt niet zoveel uit. Zoals in de post hierboven vermeld staat, zie je inderdaad niet zoveel meer met 2 uur.
Ik weet niet precies wat je wil studeren want chemie is in mijn ogen 1 van de meest algemene wetenschappelijke richtingen die je kan kiezen, maar uiteraard wel de leukste :oops:

Als je Hogeschool gaat doen, wordt alles vrij goed 'voorgekauwd', dus met je basiskennis kan je normaal volgen. Unief is wat moeilijker daar ze bij de simpele dingen niet echt stil blijven staan.

Wiskunde , wiskunde en wiskunde is hetgeen je vooral moet kennen, dus niet te druk maken over je kennis van chemie...

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2006 - 18:27

voor unief heb je in principe geen voorkennis nodig, er zijn geen vereisten, het is alleen 'gemakkelijk' als je al voorkennis hebt

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2006 - 20:24

Ja maar ga es naar de unief als je 2 uur wiskunde hebt gekregen veel kans op slagen geef ik je toch niet dan.

Rub

Rub

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2006 - 18:38

voor unief heb je in principe geen voorkennis nodig, er zijn geen vereisten, het is alleen 'gemakkelijk' als je al voorkennis hebt

Als je de vraag aan een docent scheikunde vraagt krijg je dit als antwoord. Wat ze er nooit bijzeggen is dat het tempo aan de unief zodanig hoog ligt zodat je haast geen schijn van kans maakt zonder voorkennis.

het is mogelijk maar het wordt zeeeeerrr zwaar.

vase

vase

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 20:19

Ik heb grieks-latijn gedaan in het middelbaar, niet veel wiskunde en wetenschappen dus en daarna in leuven chemie gaan studeren en voorlopig lukt dat toch wel redelijk goed. Toch in tweede licentie geraakt.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 22:17

het hangt vooral van je inteligentie af, en jij bent degene die dat het best kan inschatten

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures