zin en onzin van posten in een oud topic

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 915

zin en onzin van posten in een oud topic

Jammer dat de vraag al meer dan een jaar oud is, en dat de vraagsteller nooit een tweede vraag stelde, ik vermoed dat het antwoord niet veel oplevert :oops: .

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: nu dit een discussie werd heb ik het uit het topic losgeknipt om los over dit onderwerp te kunnen filosoferen</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: zin en onzin van posten in een oud topic

Mag ik vragen wat dit necroposten voor zin heeft? Ik zie dat al in meerdere topics opduiken...

Berichten: 44

Re: zin en onzin van posten in een oud topic

Ooit gebeurt het wel eens dat er iemand anders op het forum komt met dezelfde vraag...Die kan dan gewoon met de search de info vinden die hij/zij zoekt.

Bepaalde mensen houden er nogal rare ideeën op na wat posten betreft blijkbaar. :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: zin en onzin van posten in een oud topic

Er is voor beide wat te zeggen. Veel fora sluiten topics automatisch na een zekere tijd af, en precies om de reden die Runaway geeft laten we ze hier open. Het is alleen wel zo dat je bij een oud topic moet bedenken dat de originele vraagsteller hoogstwaarschijnlijk tevreden was met de antwoorden tot dat moment, en dan zullen anderen met dezelfde vraag waarschijnlijk ook tevreden zijn.

Als een toevoeging geen algemene inhoudelijke toevoeging is is "necroposten" dan ook niet gewenst, dus zeker geen uitsluitend emotionele waarde in een oud topic zetten!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: zin en onzin van posten in een oud topic

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ikzelf de neiging heb om eerst naar posts te kijken waarvoor het aantal antwoorden nog nul is, of weinig. Daarna de posts, waar ikzelf ook al bij betrokken ben geweest. Als ik dan nog tijd heb struin ik de andere posts nog even af.

Ik neem niet aan dat ik uniek hierin ben, dus al met al is de kans op een snel antwoord groter als je een nieuwe post begint voor je vraag.

Berichten: 168

Re: zin en onzin van posten in een oud topic

Ik kijk eerst naar de nieuwe berichten, daarna houdt het voor mij op. Necroposten doe ik niet aan. Verder heb ik eigenlijk ook nog niet vaak ergens op gereageerd om zelf iets te weten te komen. Meestal vraag ik dan door in het lopende topic. Dat is blijkbaar hier niet de goede instelling, maar wel het meest praktisch. Lezen in oude topics heb ik tot nu toe niet gedaan vanwege een chronisch tijdgebrek, maar dat komt er vast en zeker wel nog van.

Berichten: 62

Re: zin en onzin van posten in een oud topic

Ik vind de term necroposten gewoon leuk! *lol*

It reminds me of necrophiliac or summink.

verder snap ik niet wat de big deal is.

Reageer