conjugeren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 37

conjugeren

hallo allemaal,

ik ben bezig het proces van het conjugeren te beschrijven, hiervoor het ik de binding nodig die gemaakt wordt tussen de antistof en het actieve HRPO. weet iemand deze of heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden?

knufjes

Berichten: 740

Re: conjugeren

Dit is een hele simpele binding. Door het HRP toe te voegen aan het polyklonale antilichaam ontstaan er vanzelf bindingen tussen beiden eiwitten. Dit kan je ook zelf er gemakkelijk nabootsen.

Deze bindingen bestaan o.a. uit hydrofobe interacties en andere eiwit-eiwit bindingen.

Berichten: 37

Re: conjugeren

maar is die binding bij monoklonale antistoffen dan hetzelfde? maar ik wil gewoon echt de binding weten, wat er aan wat gaat binden zeg maar. het nabootsen zal niet hoeven, ik heb nu enkele malen zelf een conjugaat geproduceerd. nu is het nog de bedoeling om deze zeer uitvoerig te bespreken.

Berichten: 740

Re: conjugeren

Bij monoklonale idd hetzelfde, het binden gebeurd altijd op andere plekken, dit kan aan de staart zijn maar ook aan de zijkanten enz.

De binding precies kan ik zo niet vertellen maar het zijn volgens mij de standaard eiwit interacties o.a. covalente bindingen, hydrofobe interacties, ion-bindingen, di-sulfide bruggen.

Het conjugaat zit ook zeker niet sterk vast, dit kan gemakkelijk weer los gaan en ergens anders binden.

Reageer