Verschil primaire en secundaire antilichaam

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Verschil primaire en secundaire antilichaam

Hallo mensen,

Kan iemand mij misschien even uitleggen wat het verschil is tussen primaire antilichamen en secundaire antilichamen??

Ik moet morgen western blotten, maar heb ff geen zin om het in de boeken op te zoeken. Op internet heb ik het niet zo snel kunnen vinden.

Wie kan mij helpen?? :oops:

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

Ik moet morgen western blotten, maar heb ff geen zin om het in de boeken op te zoeken


Laat ik nou geen zin hebben het antwoord in te kloppen :oops:

Berichten: 5

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

aaaaaaaaaaahhhhh wat flauw...maar je weet het wel he :oops:

Berichten: 5

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

oke, het primaire antilichaam bind zich aan het eiwit op de PVDF membraan..... het secundaire antilichaam bind zich aan het primaire antilichaam..... aan het secundaire lichaam zit een enzym (peroxidase)..substraat wordt toegevoegd....wordt omgezet door de peroxidase en daarbij wordt licht uitgezonden....maar hebben deze antilichamen ook specifieke verschillen???

dat wil ik graag weten :oops:

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

Oke toch maar even

Het primair antilichaam is een IgG-gericht tegen het eiwit op het membraam.

Het secundair antichaam moet gericht zijn tegen het IgG van het "dier" waarin het primaire antilichaam is opgewekt.

Eigenlijk zijn er geen echt verschillen tussen het primaire en secundaire antilichaam dan het eiwit waar het tegen gericht is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

Ben het er helemaal mee eens. :oops:

Voorbeeld je hebt een eiwit als Actine bindt daar een primair antilichaam aan die geircht is op de actine. Die antilichaam is opgewerkt in een konijn. Het secondaire antilichaam is op gewerkt in een geit en is gericht op antilichamen uit een konijn. Deze bindt dus weer aan het primaire antilichaam. En inderdaad aan het secondaire antilichaam kunnen labels gekoppeld worden. Zoals voor immunohistochemie biotine of FITS(fluorescerend) of elektronen microscopie goud bolletjes.

MvG Ron

Berichten: 5

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

Oke thanks, ik dacht namelijk dat er nog meer verschillen waren.... :oops:

Ik was trouwens van half negen tot kwart over acht ('s avonds!!) op school. De seperation gel wilde maar niet polymeriseren... 8-[

We zijn er uiteindelijk wel achtergekomen waar het aan lag.

Berichten: 102

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

Waar lag het dan aan?

Temed vergeten?

Bij een hoog percentage gel, kan het soms wel 30 min. duren voordat die wil stollen. Dus je moet gewoon even geduld hebben (wat ik soms niet heb :oops: )

Berichten: 5

Re: Verschil primaire en secundaire antilichaam

De hoeveelheden TEMED en APS verkeerd gepipetteerd. We hadden de hoeveelheden omgedraaid.

Ja wij moesten 45 min wachten en 3x mislukt dus reken maar uit :oops:

Reageer