Springen naar inhoud

L-tartaric acid en chiraliteit

• Log in om te kunnen reageren

FireFrenzy

FireFrenzy

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2006 - 10:34

Okay ik ben NU een reactie aan het doen opschool waar voor ik ethan acetoacetaat aan het reduceren ben in THF met NaBH4 en L+tataric acid. (staat in journal of chemistry 2002 juni pagina 727) ik snap de hele reactie behalve de rol van de tartaric acid ik zal het hel voorschrift toevoegen...

Bedankt in advance...

Voorschrift is HIER!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 december 2006 - 12:37

Je "HIER!!" bevat alleen reclame over mobieltjes van KP*. Geen voorschrift te vinden. :oops:

Belgjm_CF

Belgjm_CF

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2006 - 13:16

Je "HIER!!" bevat alleen reclame over mobieltjes van KP*. Geen voorschrift te vinden.  :oops:

Goed zoeken hť Marjanne 8-[

Geplaatste afbeelding

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2006 - 20:52

Ik heb deze reactie gedaan met bakkersgist en sucrose (voorbeeldlinkje). Hierin is het gist gewoon reduceermiddel (reagens) en katalysator tegelijk.

Voor de reductie van de esterbinding hoef je geenszins bang te zijn, hier is natriumboorhydride niet sterk genoeg voor. Tartaarzuur is dan ook niet bedoeld als bescherming of selecterend iets in de reactie.

In jouw reactie wordt er op een bepaalde manier een ligand aan tartaarzuur gecoŲrdineerd, op welke manier is wel uit te zoeken. Dit staat overigens uitgewerkt in een wetenschappelijk artikel (hier een verwijzing). Makkelijker gezegd, tartaarzuur is een katalysator.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures