[scheikunde] Energiediagrammen e.d.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 62

[scheikunde] Energiediagrammen e.d.

Ik krijg een pw over een paar dagen en dat gaat vooral over energiediagrammen opstellen, en reactiewarmtes en vormingswarmte. Ook de vormingswarmte van iets wat je experimenteel eigenlijk niet kan bepalen (het is niet mogelijk) maar door berekening kan je er wel achter komen (je hebt 2 reacties gegven en je moet dan 1 reactie berekenen en ook in een diagram plaatsen).

Wie kan me tips geven voor dit proefwerk, waar moet ik allemaal op letten en wat kunnen ze zoal vragen. (En als het mogelijk is, kan iemand mij van dit forum zelf een soort pw-vraag geven die zal ik dan proberen op te lossen! Heeft de vorige keer ook heel goed geholpen bij mijn pw! (9!))

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Energiediagrammen e.d.

Dit is een veel te algemene vraag. Je moet op een forum een vraag stellen die geen hele boekenplank nodig heeft om te beantwoorden, maar een vakje ongeveer zo groot als er om deze post heen staat...... Als je met een specifiek probleem zit willen we je allemaal graag helpen!

Berichten: 62

Re: [scheikunde] Energiediagrammen e.d.

Hm, nou ja ik he bdus hier de wet van Hess. Ik heb morgen dat pw dus snel antwoord zou ik heel fijn vinde :oops:

Als je vb 2 reacties hebt en je moet 1 andere bepalen, hoe doe je dat dan? En hoe bepaal je een gemeenschappelijke niveau in je diagram?

EDIT: Ik bedoel dus, kan iemand mij tips geven, of een kleine stappenplan, of een paar instinkertjes waar je op kan letten e.d.

Reageer