Springen naar inhoud

Constante werkelijkheid en Absolute Werkelijkheid

• Log in om te kunnen reageren

Edwin

Edwin

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2005 - 16:37

Constante werkelijkheid en realiteit

Ik zal eerst beginnen hoe ik deze begrippen persoonlijk definieer.

Constante werkelijkheid is: de balans van het gemiddelde die word opgemaakt hoe mensen de werkelijkheid interperteren.

De realiteit is :het zijn van materie(met dank aan The don)

Ieder mens kijkt anders naar de werkelijkheid.Ieder interperteerd het op zijn eigen manier.Je zou dus kunnen zeggen dat de werkelijkheid een heel betrekkelijk begrip is.Ik vraag me af is er een absolute universele werkelijkheid is.een werkelijkheid die voor iedereen geld alleen die we niet zien,omdat onze zintuigen en psychen er wat anders van maken en invloeden van buitenaf

De constante werkelijkheid is eigenlijk een altijd aanwezige constante van de werkelijkheid die het gemiddelde tussen de interpertaties van de mensen over de werkelijkheid laat zien.
Dit is ook betrekkelijk omdat het voorkomt uit eveneens interperteringen,maar geeft wel het gemiddelde aan en die waarschijnlijk het dichterbij komt bij een absolute werkelijkheid.

De mens is uit balans mijn inziens,zij is geabsorbeerd door invloeden van buitenaf,.De tegenwoordige mens komt steeds verder van ze eigen ik af te staan en hiermee misschien ook steeds verder van de absolute werkelijkheid.Wat zou absolute werkelijkheid dan kunnen zijn?.Zelf denk ik dat de absolute werkelijkheid een werkelijkheid is die alleen maar terug te zijn herleiden op primaire basisbegrippen..Misschien zelfs maar 1 en dat is geluk,ook mijn inziens de zin van het leven.Zodra je weet wat geluk brengt kom je steeds dichterbij de absolute werkelijkheid.Pas Als tijdens je zoektocht je gedachtengangen zo puur en gericht naar dat begrip zijn,zal je steeds dichterbij de absolute werkelijkheid komen.een werkelijkheid die voor iedereen geld en los staat van interpertatie..

Wat denken jullie,bestaat er zo iets?..een absolute werkelijkheid die voor iedereen geld en lost staat van interpertaties?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Threshold

Threshold

• >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2005 - 17:41

Ieder mens kijkt anders naar de werkelijkheid.Ieder interperteerd het op zijn eigen manier.Je zou dus kunnen zeggen dat de werkelijkheid een heel betrekkelijk begrip is.Ik vraag me af is er een absolute universele werkelijkheid is.een werkelijkheid die voor iedereen geld alleen die we niet zien,omdat onze zintuigen en psychen er wat anders van maken en invloeden van buitenaf

Wat betreft kleuren waarnemen, volgens het onderstaand onderzoek beleeft iedereen exact dezelfde kleur, door een soort intern kalibratiemechanisme .

"Over time, we were able to shift their natural perception of yellow in one direction, and then the other," says Williams. "This is direct evidence for an internal, automatic calibrator of color perception. These experiments show that color is defined by our experience in the world, and since we all share the same world, we arrive at the same definition of colors."
http://www.rochester...how.php?id=2299

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures