Springen naar inhoud

PPA reactie

• Log in om te kunnen reageren

Vreggie

Vreggie

• >250 berichten
  • 540 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 december 2006 - 17:29

Ik had een vraagje ben nu bezig met een reactie waarbij een ringsluiteing aan de orde is nou heb ik heel veel mechanisme's gevonden met PPA. Ik weet een paar eigenschappen van deze stof. 1 ervan is dat als het in contact komt met water er Phosphine kan ontstaan. Nou heb ik daar niet zo'n zin in. Echter zit nu met het probleem ik wil het denk ik oplossen in ethanol samen met mijn product en dit dan refluxen. het probleem is alleen hoe ga ik deze stoffen uiteindelijk weer scheiden.?? iemand een idee.

Ik weet dat PPA een vloeistof is in normale omstandigheden zou het ook zonder oplosmiddel kunnen??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 december 2006 - 17:22

PPA, polyphosphoric acid, geeft in contact met water geen fosfines. Je krijgt uiteindelijk met water enkel fosforzuur gevormd.
PPA is een mengsel van 85% fosforzuur en P2O5

Reacties met PPA worden in het algemeen zonder oplosmiddel uitgevoerd in een massaverhouding substraat:PPA 1:10. Dit mengsel verwarm je gedurende enkele uren tussen de 100 en 150 graden. Dit werkt goed voor veel ringsluitingen. Het vaak donkerrode tot bruine reactiemengsel giet je uit op ijswater. Vaak duurt het wel een nachtje voordat alle PPA volledig gehydrolyseerd is door het water.

Je kunt je product isoleren door filtratie (als je een vaste stof hebt verkregen) of door extractie uit de verkregen waterlaag.

Vreggie

Vreggie

• >250 berichten
  • 540 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 december 2006 - 14:39

dank je wel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures