[Engels] Interview met G.W. Bush

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 232

[Engels] Interview met G.W. Bush

ik heb hier een filmpje waar een journalist een vraag steld aan Bush.

nou kan ik wel wat engels maar dit versta ik niet.

is er mischien iemand hier zo aardig voor mij om te vertalen wat er gezegd wordt?

het is maar een heel kort filmpje.en ik wil heel graag weten wat er gezegd wordt want het lijkt er op dat Bush uitgeluld is.

http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=2FL6CGW...6D30ORP5ZW3O0WT

deze link wordt volgens mij automatisch in 1 of 2 weken verwijderd dus als hij het niet meer doet dan is dat de oorzaak.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

Hij kan geen antwoord geven op de vraag van de journalist.

Vraag journalist.....(niet belangrijk)

antwoord bush:

Ja...

Ehhhh.

Er is tijd voor politiek.

En weet je..

Er is gewoon tijd voor politiek.

Ik eeehh.

Simcertaissituation.

Antwoord journalist:

In dat geval ga ik verder met iets ongerelateerd.

Wat natuurlijk redelijk bot is om te zeggen.

Een grap van de journalist. Wel gevat vind ik. :roll:

Hij wil natuurijk zeggen circumstantial insinuation. Maar Bush heeft wel vaker moeite met woorden.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

ja bedankt maar dat kon ik ook nog wel een beetje opmaken maar wat vroeg de journalist nou precies?want dat vind ik wel belangrijk ik weet nu nog niet waar de vraag nou over gaat.

dit is wat ik in het engels hoor

bush: uhh stretch big stretch.im sorry

journalist: i know you sayed there will be time for politics but you also sayed

you wanted to change the tone of wasington.howard deen seem to mush alout

wheter you had adventage knowledge of nine eleven.do you agree or disagree whit the rnc that this kind of redirect orders on political hatespeech.



wat die journalist zegt en bush aan het begin zegt versta ik dus echt niet kan iemand dat please vertalen?
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

okee maar dat is wel het saaie stukje. :roll:

Bush:

eeh, uitgerekt

grote uitgerekt



wel, sor...

Journalist:

Ik weet dat je zei er is tijd voor politiek maar je zei ook dat je een verandering wou in toon in Washington

Howard Deam recentelijk roddelde hardop dat jij voorkennis had van 11 september. Ga jij akkoord of niet akkoord met RNSI(?) dat er iets gedaan moet worden aan dergelijke stemmingsmakerij?

(vrij vertaald natuurlijk)
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

ah kijk dat wilde ik weten.THX

de journalist vraagt dus aan bush of mensen die beweren dat bush van tevoren wist van de aanslagen hun bek moeten houden of niet.

YES Bush is uitgeluld dus.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

Je interpreteerd de tekst niet juist.

Een andere politicus maakte Bush zwart en nu wordt Bush gevraagd wat hij daarvan vindt. Hij wil daar niet op ingaan.

Dat is alles.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

ja en hij wil daar niet op in gaan omdat hij bang is dat de mensen er achter komen dat hij en andere mensen expres 11 september hebben laten gebeuren voor olie,geld (carlyle group) ,patriot act en nog een keer olie om china voor te zijn .

waarom zou hij anders geen antwoord geven?als jij er zeker van bent dat je niks wist dat de aanslagen zouden plaats vinden kan je toch gewoon antwoord geven.in een ander intervieuw doet hij dat ook alleen in nog een ander interveiw verspreekt hij zich en spreekt hij zijn vorige antwoordt op een intervieuw tegen.

hij wil natuurlijk niks zeggen want hij is bang dat hij zichzelf weer verspreekt en geen goede leugen kan vertelleen zoals in latere intervieuws blijkt.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

Animus, de discussie over 911 graag in de topics die daar al over zijn. Je weet ze wel te vinden.

Er wordt aan Bush gevraagd of hij het standpunt van de RNC (Republican National Committee) steunt dat het hardop gemijmer van Howard Dean op de rand zit van politieke opruiing. Bush zegt na wat gestamel dat hij het in ieder geval een absurde insinuatie vindt (dat hij voorkennis van 911 zou hebben gehad). Hij wil Dean niet van opruiing beschuldigen maar het RNC ook niet afvallen. Dat is alles.

Hier nog eens de tekst van het interview:

Jullie zaten op de goede weg. :wink:

Bush: Ehh, stretch, big stretch, I'm sorry...

Interviewer: Mr. President, I know you said there will be a time for politics but you've also said you wanted a change to the tone of Washington.

Howard Dean seemed to recently muse aloud whether you had advance knowledge of 911.

Do you agree or disagree with the RNC that this kind of redirect borders on political hatespeech?

Bush: Eeeh, there's a time for politics......and......you know......it's time for politics and I......... it's an absurd insinuation.

Interviewer: In that case Sir can I follow up on something unrelated?

(Gelach)

muse aloud: hardop nadenken, mijmeren

redirect: http://en.wikipedia.org/wiki/Redirect (punt 1, herondervraging van een getuige)

borders on political hatespeech: op de rand zit van politieke opruiing
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Re: [Engels] Interview met G.W. Bush

G.W. Bush gebruikte in een speech over de oorlog in Irak:".....they misunderestimated me.....". Toen ik dat hoorde, moest ik wel lachen. :roll:

Reageer