Springen naar inhoud

Prestatiebeurs

• Log in om te kunnen reageren

John Nash

John Nash

• >250 berichten
  • 536 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2005 - 22:04

Hallo, ik zie op de site van de IB-groep dat je als uitwonende recht hebt op Max. € 474 per maand, prestatiebeurs. Dat is als ik het goed begrijp:
het bedrag dat je per maand krijgt en niet hoeft terug te betalen als je binnen 10 jaar je diploma haalt..
Nu heb ik een paar vragen:

a) Als je recht hebt op Max. € 474 waarom zou je dan minder nemen? (Zitten er soms addertjes onder het gras?)
b) € 474 klinkt toch als veel geld... :roll: of zie ik dat nou verkeerd?
ik bedoel een kamer kost gemiddeld tussen de 200 en 300€ (in de plaats waar ik wil gaan studeren, tenminste) [/b]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2005 - 22:26

Ik zit nog maar in de 4VWO, maar als ik het mij goed herinder van economie hangt het af van hoeveel geld je ouders verdienen, of je nog andere broers of zussen hebt, of je niet te veel bijverdiend, enz.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 november 2005 - 10:19

Iedereen krijgt een basisbeurs. Deze is voor uitwonenden ongever 250 euro per maand. Indien je ouders onder een bepaald inkomensniveau zitten, krijg je een volledige aanvullende beurs, waarmee je totaal op 475 euro uitkomt. Indien je ouders meer verdienen dan deze grens, krijg je minder (of geen) aanvullende beurs. Dit bedrag moet dan door je ouders worden opgehoest.

Verder kun je ook nog eens zo'n 250 euro per maand lenen van het IBG.

Een redelijke kamer in een studentenstad kost al snel 300 euro. Daarbij komt natuurlijk ook nog het eten en uitgaan bij. Dit buiten de universiteit om, waar je jaarlijks 1500 euro inschrijfgeld betaald. Voor natuurkunde betaal je ongeveer 300 a 400 euro aan boeken per jaar (voor de eerste twee jaar dan). Dan is de stufi helemaal niet zoveel meer.. :roll:
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures